علی نوبخت روز سه شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد ونان خلخال افزود :سرانه مصرفی آرد این شهرستان 6.5 کیلوگرم در ماه است که این میزان با توجه به میانگین سرانه مصرفی استان که 8.5 کیلوگرم می باشد در پایین ترین میزان قرار گرفته است .
وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم در خصوص حذف و جایگزینی نانوایان دولتی در شهرستانها بعهده فرمانداران می باشد افزود: اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان تنها وظیفه تامین گندم استان را عهده دار بوده ودرسایر موارد از جمله برخورد با نانوایان متخلف ،قطع سهمیه آرد نانوایان دولتی ویا ابطال پروانه فعالیت نانوایان، صدور مجوز برای ایجاد نانواییهای جدید دولتی تصمیم با کار گروه ساماندهی آرد ونان شهرستان وبا نظر موافق فرمانداران است .
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 575 هزارتن گندم مازاد برنیاز گندم کاران استان خریداری شد افزود: آز آغاز کار خرید گندم امسال کشاورزان استان اردبیل تاکنون 373 هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده ودر حال حاضر خرید گندم در شمال استان پایان یافته وخرید در مناطق مرکزی وجنوبی استان ادامه دارد .
نوبخت اظهار کرد تا کنون یک هزار و200 تن گندم در شهرستان خلخال خریداری شده واین کار تا پایان کاربرداشت گندم از مزارع مناطق سرد سیر این منطقه ادامه خواهد داشت .
وی گفت: قیمت نان در استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشور پایین بوده ودر صورت صدور مجوز لازم از مر کز برای افزایش نرخ نان اقدام خواهد شد.
در این جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه در حال حاضر 160 واحد نانوایی دولتی و آزاد پز در این شهرستان فعالیت دارند گفت : ازاین تعداد 118 واحد نانوایی دولتی وسهمیه پز ومایقی نانوایی آزاد پز بوده و آرد این نانوائی ها نیز خارج از سهمیه ارد دولتی تهیه می شود .
اوافزود: مجموع آرد سهمیه خلخال 15 هزارو 12 عدل معادل 60 هزارو 48 کیلوگرم وسرانه مصرفی این شهرستان نیز 6.5 کیلوگرم بوده که در مقایسه با سرانه میانگین استان دو کیلوگرم پایینتر است .
رییس کارگروه ساماندهی ارد و نان خلخال اظهار کرد :با تلاش های مامورین بهداشت محیط خلخال استفاده از جوش شیرین برای پخت نان نانوائی های این شهرستان از 60 درصد سالهای گذشته به چهار درصد کاهش یافته واز 130 مورد نمونه برداری ازمایشگاهی جوش شیرین در چهار ماهه گذشته تنها 7 مورد مثبت بوده است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.