مهران اوچی اردبیلی روز سه شنبه در جلسه شورای فناوری مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: رایزنی هایی با سازمان گسترش و بنیاد برکت در این زمینه در جریان است.
وی با با اشاره به پیگیری تبدیل چهار شرکت مستقر در مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل به دانش بنیان تشریح کرد: این شرکت ها 10 طرح فناورانه جدید درحال اجرا دارند.
او اضافه کرد: با هدف گسترش فعالیت ها و تعامل بیشتر تفاهم نامه همکاری مشترک با پارک علم و فناوری استان و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل منعقد شده است.
اوجی گفت: برای توسعه فعالیت ها و استقرار شرکت های فناور ، ساختمان مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل از اردیبهشت سال جاری در فضای 220 متری به بهره برداری رسیده و به زودی آزمایشگاه مجهزی نیز در آن ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه مرکز رشد جهاد دانشگاهی از موازی کاری پرهیز می کند اظهار کرد: این مرکز آمادگی لازم را برای برگزاری رویداد کارآفرینی تخصصی در زمینه گیاهان دارویی با حضور صاحبنظران و فعالان این حوزه دارد و در آینده تغییراتی در تعداد و نحوه چینش تعداد ارزیاب ها و ناظران مرکز رشد فراهم خواهد کرد.
سرپرست مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از استمرار فعالیت های مرکز رشد و امکان حمایت از شرکت های مستقر و جدید خبر داد و گفت: در سال گذشته کارگاه های آموزشی متعددی برای فناوران شرکت های مستقر در مرکز برگزار شد.
مدیر پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته ، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل را جز مراکز فعال دانست و از انتشار نتایج ارزیابی در آینده نزدیک خبر داد.
حسین بختیاری با اشاره به رویکرد سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با عنوان 'رویدادهای کارآفرینی' گفت: با حمایت های مناسب مراکز رشد و واحدهای جهاد دانشگاهی را به سمت برگزاری رویدادهای مناسب سوق می دهیم.
وی افزود: انتظار داریم با حمایت مسوولان دفتر مرکزی و استانی آزمایشگاه مناسبی برای فعالیت های مرتبط مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل ایجاد شود.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم گفت: حمایت مالی و معنوی از شرکت های فناور در زمینه هزینه های آزمایش ها ، خرید مواد اولیه و ایاب و ذهاب به جشنواره ها و کنگره های و نمایشگاه های منطقه ای و ملی انجام می شود.
مهران محمدی از پذیرش بیش از 10 عنوان مقاله از سوی واحدهای فناور در مجامع و کنگره های علمی ملی و منطقه ای خبر داد و افزود: هشت ایده فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل ارزیابی و به شورای فناوری ارسال شده است.
وی کسب عنوان دوم ایده های برتر و کسب عنوان دوم فناور برتر در هفته پژوهش استان و راهیابی سه شرکت فناور به مرحله نهایی جایزه بزرگ فناوری کشور را از افتخارات این مرکز ذکر کرد.
فعالیت مرکز آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از سال 89 آغاز شده و 6 رشته گرافیک ، حسابداری دولتی ، نرم افزار کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و مهندسی تکنولوژی اطلاعات در این مرکز دایر بوده و 314 نفر در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.
برنامه های پژوهشی گیاهان دارویی ، پژوهش در فعالیت مهندسی بافت استخوان و راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از جمله فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.