به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور هزاران نفر از اهالی خلخال ومیهمانانی از سراسر کشور در ییلاق زره مور (آب کلیه ) روستای لنبر از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز ودر طول روز برنامه های مختلف ومتنوعی از جمله اجرای موسیقی سنتی، پخت غذاهای محلی، بازی های بومی وسنتی، مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی، نمایش طنز، حرکات موزون آذری اجرا و نمایشگاه توانمندی ها وقابلیت های عشایر نیز در 20 غرفه در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت .
دکتر بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس در این جشنواره از عشایر کشور به عنوان جمعیت مولد یاد کرد وافزود: عشایر در تامین نیازهای غذایی جامعه به ویژه فرآورده های دامی ولبنی نقش اساسی داشته ودر دفاع از میهن اسلامی در طول تاریخ نیز همواره درخشیده اند.
قادر هنرمند مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این جشنواره با ارایه گزارشی از وضعیت عشایر این استان گفت: اقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر این استان نمود عینی داشته واین خواسته مقام معظم رهبری با افزایش تلاش عشایر در امر تولید وکار تحقق یافته است.
فهیمی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این مراسم از عشایر به عنوان جمعیت کم توقع جامعه یاد کرد که با بیشترین سهم در تولید فراورده های لبنی کمترین توقع را از مسوولان استان داشته وساده زیستی را همواره سر لوحه زندگی خود قرار داده اند.
فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اهمیت برگزاری جشنواره ها در ایجاد نشاط اجتماعی گفت: جشنواره ملی عشایر خلخال فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری ونیز توانمندی های عشار این شهرستان بود که به نحو شایسته ای امروز برگزار ومورد استقبال گرم مردم شهرستان ونیز میهمانانی از مناطق مختلف کشورمان قرار گرفت.
یکی از بخش های جذاب جشنواره امروز عشایر خلخال برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی بود که با شرکت تیراندازانی از شهرستان خلخال وعشایر استان های میهمان برگزار شد که در پایان سید رشید اطهر نیاری، بهزاد نوروزی وعلی بختیاری هرسه از شهرستان خلخال به ترتیب عناوین اول تاسوم این مسابقات را کسب کردند .
جشنواره ملی عشایر خلخال با اجرای آئین اختتامیه وتجلیل از نفرات برتر مسابقات تیراندازی،گروه های نمایش مومسیقی وهنرمندان جمعه شب به کار خود پایان داد.
در جشنواره ملی عشایر خلخال عشایر ایل قاراپاپاخ از شهرستان نقده استان آذربایجان غربی ، عشایر آذربایجان شرقی ، عشایر ایل شاهسون از پارس آباد مغان و شهرستان گرمی استان اردبیل ، عشایر استان گیلان از شهرستان فومن و ، عشایر شهرستان طالش و مهمانانی از استان های البرز و قزوین حضور داشتند.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع می باشد.
خبرنگار : بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.