اولین نمایشگاه تخصصی هنر قلمزنی فلز با آثار احمد عطایی و مهسا قنبری سرآمدان قلمزنی استان و آثار هنرجویان مرکز آموزش صنایع دستی استان در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد عطایی هنرمند قلمزن اردبیلی در مراسم آغازبکار نمایشگاه قلمزنی در نگارخانه خطایی اردبیل با بیان اینکه رشته قلمزنی را از سال 1385 در اردبیل آغاز کرده است، گفت: بنده همچنین در سال 1393 به صورت رسمی اولین کارگاه قلمزنی را در اردبیل دایر کرده‌ام.

 

وی با بیان اینکه ضمن دایر کردن کارگاه در حوزه کارآفرینی برای هشت نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: علاوه بر نمایشگاه‌های داخل استان، در نمایشگاه‌های سایر استان‌ها و کشورهای خارجی نیز شرکت کرده‌ام.

عطایی با بیان اینکه امروز اولین نمایشگاه تخصصی قلمزنی در استان اردبیل دایر شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه حدود 210 اثر قلمزنی به صورت تابلو و مدور در معرض عموم قرار گرفته است.

مهسا قنبرزاده دیگر هنرمند قلمزن اردبیلی با بیان اینکه از سال 1393 به همت میراث فرهنگی آموزش قلم‌زنی را آغاز کرده‌ایم، گفت: آثار این نمایشگاه نشان می‌دهد که اردبیل شهری استعدادخیز بوده و جوانان هنرمندی دارد.

وی افزود: جوانان فارغ‌التحصیل بیکار اگر طبق علاقه خود به سمت هنر و صنایع دستی بروند، می‌توانند هم شغل ایجاد کنند و هنرآفرینی کنند و اردبیل به عنوان قطب قلمزنی در کنار اصفهان و شیراز مطرح کنند.

قنبرزاده حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: میراث مسیر را برای ما هموار کند تا در نمایشگاه‌های مختلف حضور یابیم و بر وسعت کارگاه خود بیفزاییم تا بتوانیم در مسیر کارآفرینی نیز قدم برداریم.

گفتنی است این نمایشگاه 12 لغایت 16 تیر 1396 از ساعت 10 صبح الی 20 شب در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.