به گزارش خبرنگار ایرنا آرام حلیم روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع صیفی جات در شهرستان بیله سوار افزود: سطح زیر کشت صیفی‌جات در شهرستان بیله سوار یک هزار و 500 هکتار برآورد شده که این مزارع شامل گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه و خیار است.
وی با بیان اینکه که60تن در هر هکتار محصول برداشت می شود، گفت: این آمار بالاتر از میانگین کشوری در هر هکتار است و در مجموع برای هفت هزارو 500 نفر بصورت فصلی در این مزارع اشتغال فراهم می شود.
حلیم افزود: شهرستان بیله سوار قطب کشاورزی استان اردبیل است به طوری که نیمی از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید و تامین می شود.
فرماندار بیله سوار گفت: برداشت محصولات صیفی‌جات در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از نظربازده تولید محصولات 25 درصد افزایش یافته است.
حلیم افزود: این میزان محصولات در راستای مدیریت بهینه آب، در اراضی بالادستی شبکه کاشت شده و با استفاده از آبیاری نواری و به روش (tape) انجام گرفته که کاهش حدود 50 درصدی مصرف آب را در این اراضی به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه این محصولات به استانهای همجوار و کشور جمهوری آذربایجان و حوزه کشورهای قفقاز نیز صادر می شود گفت:در مجموع پیش بینی می شود 90هزار تن انواع صیفی جات از این شهرستان برداشت شود.
حلیم افزود:برای نخستین بار نزدیک به 20 هکتار از اراضی به صورت آزمایشی به کشت کدو حلوایی اختصاص داده شده و پیش بینی می شود در هر هکتار یک و نیم تن تخم کدو برداشت شود.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع می باشد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/3006
3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.