رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی اردبیل گفت: پیشنهاد می‌شود طرح جامع گردشگری سرعین تهیه و تدوین شود.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل به بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود طرح جامع گردشگری سرعین نیز تهیه و تدوین شود.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه 72 درصد گردشگران ورودی به استان اردبیل دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم هستند، گفت: همچنین 24 درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کمتر از 4 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی افزود: در بحث اقامت مسافران در استان اردبیل نیز 24 درصد در هتل‌ها، 18 درصد در مسافرخانه‌ها، 14 درصد در ستادهای اسکان و 37 درصد نیز در چادر اسکان می‌یابند.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه اتومبیل‌های ورودی به شهر سرعین اکثراً دارای قیمت زیر 50 میلیون تومان هستند، تصریح کرد: ناکارآمدی سیستم اطلاع‌رسانی در عدم شناخت درست گردشگری، موانع زیرساختی و موانع دولتی، فرهنگی و اقتصادی نیز از جمله عمده موانع تهدید کننده بحث گردشگری استان اردبیل هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مشکلات شهر سرعین از دیدگاه گردشگران، افزود: وضعیت ترافیک شهر، نبود پارک، خدمات بهداشتی، هزینه هتل و اسکان، حمل و نقل عمومی، کیفیت رستوران‌ها و مراکز اقامتی از جمله این مشکلات هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.