فرماندار مشگین شهر روز یکشنبه در بازدید از اماکن اقامتی و مکان های توریستی و تفریحی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: از چندی قبل اقدامات لازم از جمله بهسازی معابر شهری ، تامین روشنایی خیابان ها و بوستان ها و تنظیف تفرجگاهها توسط ادارات ذیربط و تشکل های مردم نهاد انجام شده است.
میرعلی رحیمی زاد افزود: امسال بیش از یکصد تخت اقامتی به ظرفیت اقامتی هتل های این شهرستان افزوده شده و در حال حاضر حدود یک هزار و 200 تخت آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران می باشد.
او گفت: علاوه بر ظرفیت اقامتی هتل های شهرستان چند مدرسه نیز برای اسکان فرهنگیان و سایر مسافران در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: برای مسافرانی که مایل به اسکان شبانه در فضای باز هستند محلی در نظر گرفته شده که از لحاظ امنیتی و بهداشتی هیچ گونه مشکلی ندارد.
وی پیش بینی کرد امسال تعداد مسافران عید فطر در مقایسه با سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش داشته باشد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.