خانه امید ویژه سالمندان در اردبیل راه اندازی می شود بطوریکه اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.


به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، ناصر نصیری در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل تقویت فرهنگ احترام به بزرگترها در استان را یادآور شد و بر نهادینه شدن حفظ کرامت سالمندان و ترویج اخلاق اجتماعی از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تصمیمات  جلسه قبلی شورای ساماندهی سالمندان استان  مبنی بر احداث خانه امید از عدم اختصاص زمین توسط شهرداری اردبیل به رغم تامین اعتبار لازم از سوی سازمان بازنشستگی کشور انتقاد کرد و خواستار واگذاری زمین مورد نیاز در اسرع وقت شد.

نصیری به ایجاد پارک سالمندان در استان نیز اشاره کرد وگفت: تا زمان تحقق این مصوبه ، شهرداران استان نسبت به ایجاد قسمت ویژه سالمندان در پارک های شهر و تجهیز آن به برخی امکانات اولیه اقدام نمایند .

در ادامه بهزاد ستاری گفت:  خانه‌های امید به عنوان مراکز فرهنگی و ورزشی در پارک ها و محلات  در راستای ارج نهاد به قشر سالمند در همه جای دنیا احداث می شود بطوریکه در استان اردبیل هم این طرح  در حال بررسی بود بطوریکه سازمان بازنشستگی از صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های احداث آن را تأمین می‌کند.

به گفته وی تمام بررسی‌های لازم در خصوص احداث این مجموعه انجام شده ولی در مورد زمین این مجموعه هنوز شهرداری و شورای شهر به نظر مشترک نرسیده اند.   

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در ادامه از صدور کارت منزلت سالمندی خبر داد و گفت: با این کارت سالمندان می توانند از خدمات فرهنگی و ورزشی استان با قیمت نیم بها استفاده کنند که این مسئله قدمی خوبی در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر است.

ستاری با بیان اینکه ۱۰۶ هزار و ۱۱۳ سالمند بالای ۶۰ سال در استان وجود دارد، یادآور شد:  ضروری است تا در استان در جهت تکریم این قشر دایر کردن صندلی در سطح معابر عمومی شهر، ایجاد اتاق فکر در ادارات و فعال کردن بنیاد فرزانگان در تمامی شهرستان‌ها در راستای حمایت از آنها انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.