به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در زمینه تصرف در منابع طبیعی یک هزار و 185 پرونده در سال گذشته تشکیل شده بود که از این تعداد، حکم 270 فقره در سطح 31 هکتار صادر شده است.
قاصدی از عودت یک هزار و 862 هکتار اراضی ملی به بیت المال خبر داد وگفت: این میزان اراضی به ارزش 22 هزار میلیارد ریال از متصرفین اعاده شده و همچنین 25 میلیارد ریال هم جریمه از متعرضان ومتصرفین اخذ شده است.
وی با اشاره به موفقیت ها در پیشگیری و کاهش جرایم در استان اردبیل افزود: در بحث جرایم ضرب وجرح با کاهش هشت درصدی ودر دیگر جرایم نیز شاهد کاهش چشمگیرهستیم.
قاصدی شوراهای حل اختلاف را در کاهش پرونده های کیفری موثر دانست وافزود: در سال گذشته 23 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان منجر به سازش شده است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در بخش حقوقی هم اقداماتی دررابطه با تاسیس موسسه های داوری صورت گرفته و 32 موسسه در استان به ثبت وپنج موسسه هم افتتاح شده است.
قاصدی از مصرف روبه گسترش مشروبات الکلی در استان اردبیل ابراز نگرانی کرد وگفت: مصرف مشروبات الکلی در این استان روبه افزایش است و آسیب های اجتماعی زیادی را از قبیل نزاع و دیگر جرایم بدنبال دارد.
وی اضافه کرد : در سال گذشته 27 هزار بطری مشروبات الکلی به میزان 43 هزار لیتر در استان کشف و یک هزار و 350 فقره پرونده تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استنان اردبیل برخورد با مفاسد اقتصادی را از اولویت های دیگر قوه قضائیه ذکر کرد وافزود: مفاسد اقتصادی در سال های گذشته اعتماد عمومی مردم را سلب کرده و دادگستری با قاطعیت با افرادی که به بیت المال دست درازی کنند برخود خواهد کرد .
قاصدی از آزادی 300 زندانی در استان اردبیل خبر داد وگفت: فعال سازی و توانمند سازی ستاد دیه یکی از کارهای شایسته ای بود که بمنظور حمایت از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد تشکیل یافته و در سال جاری 10 میلیار د ریال در استان بعنوان اعانه جمع آوری شده و زمینه آزادی 300 نفر از زندانیان مالی را فراهم کرد .
وی همچنین درباره توسعه خدمات الکترونیکی در دادگستری اردبیل افزود: توسعه خدمات الکترونیکی به خاطر جلوگیری از مراجعه مکرر ارباب رجوع به دادگستری و دسترسی آسان مردم به دادگستری بیشتر مد نظر بود و دراین باره اقدام به تاسیس سامانهای تحت عنوان سنا در اردبیل شده است.
استان اردبیل با توجه به سابقه مذهبی خود یکی از مناطق کم جرم در کشور می باشد.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.