به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ ساکنان اردبیل هفته گذشته نیز اغلب با هوای خنک مواجه بودند و به غیر از پنجشنبه گذشته که هوا براثر وزش بادهای جنوبی به شکل محسوس گرم شده بود بیشینه و کمینه دمای هوا در اکثر روزها و شبها بین 22 تا شش درجه سانتیگراد بالای صفر بود.
در این حال از عصر امروز (شنبه) وزش بادهای سرد از جانب شمال شرق با بیشینه سرعت 53 کیلومتر در ساعت که با حرکت موجی از ابرهای کم ارتفاع همراه است سبب حاکمیت هوای خنک در منطقه شده به گونه ای که دمای هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل به 10 درجه بالای صفر کاهش یافته است.
شهر سیاحتی سرعین در دامنه کوه 4811 متری سبلان نیز با دمای هشت درجه بالای صفر به عنوان خنک ترین منطقه در استان اردبیل با حال و هوای دلپذیر بهاری خود از میهمانان و گردشگران پذیرایی می کند.
در زمان حاضر فیروزآباد کوثر نیز با 24 درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه در این استان هست.
اوج کاهش دمای هوای منطقه اردبیل برای امشب تا ظهر فردا (یکشنبه) انتظار می رود و احتمال وقوع بارش های خفیف به خصوص در نواحی شرق و بلندی های منتهی به استان گیلان و نیز دامنه های کوه سبلان در این مدت وجود دارد.
پیش بینی هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوای استان اردبیل از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری حکایت دارد.
در فصول گرم سال و تابستانها که ساکنان قسمت وسیعی از کشورمان به خاطر پیشروی زبانه هوای گرم جنب حاره به عرض های شمالی دماهای بالای 35 و در بعضی شهرها 50 درجه را تجربه می کنند هوای اردبیل و بعضی از شهرستان های همجوار خنک و دلپذیر است.
6019/6016
مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.