مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه ساختمان ها و  ساخت سازهای شهری در اطراف دریاچه شورابیل منظر طبیعی دریاچه را از بین برده است، خاطرنشان کرد: اگر پرندگان مهاجر در تالاب‌ها یا دریاچه‌ها احساس امنیت نکنند از آن منطقه فراری می شوند.
.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، محمد خداپرست به مناسبت هفته محیط زیست در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: ساخت و سازهای موجود در سالهای گذشته در اطراف دریاچه شورابیل باعث کاهش مهاجرت پرندگان شده بطوریکه  این دریاچه در گذشته تنفس شهر به حساب می آمد.

مدیرکل حفاظت و محیط زیست اردبیل اضافه کرد: در سال گذشته در سطح استان اردبیل ۳۲۰ شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است بطوریکه در سطح استان اردبیل پنج هزار شکارچی با پروانه وجود  دارد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اساسی زیست محیطی در استان گفت: تخریب زیستگاه و چرای بی رویه یکی از اساسی ترین مشکلات زیست محیطی در استان به شمار می رود بطوریکه میزان دام در استان چندین برابر مراتع می باشد که لازم است برای جلوگیری از ادامه دار بودن این روند برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

خداپرست با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای شناسایی مناطق مستعد حفاظت شده در استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7.8 درصد استان تحت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد بطوریکه که میانگین کشور 11 درصد می باشد
.
به گفته وی تالاب پته‌خور، شیروان‌دره و برخی مناطق مستعد استان قرار است به مناطق حفاظت شده اضافه شود.
 
خداپرست افزود: سال گذشته در مجموع بیش از هزار و 800 مورد پایش در واحدهای تولیدی و صنعتی انجام گرفته و 312 مورد به این واحدها اخطار داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به برخورد جدی با صنایع آلاینده در استان گفت: در سال جاری پنج واحد آلاینده در استان شناسایی شده که پس از بررسی‌های لازم این واحدها تعطیل شده و به مالکین واحدهای آلاینده جهت رفع نواقص هشدار داده شده است.

به گفته وی  هفته محیط زیست امسال با شعار "من با طبیعت هستم" اجرا خواهد شد و در راستای آگاه سازی جامعه و ایجاد حساسیت در بین افراد رویکرد اداره کل محیط زیست در چند سال گذشته بر روی برنامه های فرهنگی و آموزشی متمرکز بوده است.

خداپرست با اشاره به برنامه های هفته محیط زیست گفت: مهمترین این برنامه‌ها تخفیف 50 درصدی مراکز معاینه فنی، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی، پاکسازی مناطق تحت مدیریت از جمله دریاچه نئور و صعود به قله سبلان و پاکسازی آن است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.