به گزارش ایرنا ، یوسف محبی روز سه شنبه در جریان بازدید اعضای شورای فنی استان اردبیل از طرح های عمرانی در حال احداث خلخال افزود: هم اکنون طرح بر اساس برنامه زمان بندی شده در حال اجرا و تکمیل است.
وی گفت: طرح آبرسانی خلخال با آغاز عملیات اجرایی احداث سد بفراجرد به عنوان منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهروندان آغاز شده و با پایان عملیات ساختمان سد عملیات اجرایی تصفیه خانه ، خط انتقال آب از سد به محل تصفیه خانه و مخازن ذخیره آب در مناطق مرتفع مشرف به این شهر آغاز شده است.
وی اظهار کرد: برای اجرای خط انتقال آب از محل سد بفراجرد تا تصفیه خانه و از محل تصفیه خانه تا مخازن ذخیره آب 49 میلیارد ریال تخصیص یافته و اجرای 10 کیلومتر مسیر خط انتقال آب با استفاده از لوله های چدنی با قطر 400 با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا و تکمیل است.
او افزود: ساخت یکی از مخازن ذخیره آب شرب شهر نیز با گنجایش بیش از پنج هزار متر مکعب آب 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیشرفت فیزیکی مخزن 2 هزار و 500 متر مکعبی نیز قابل قبول است.
محبی اظهار کرد: احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال نیز با استفاده از روش بی او تی برای نخستین بار در استان اردبیل از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و بر اساس برنامه زمان بندی شده این طرح نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
وی گفت: برای اجرای این تصفیه خانه 430 میلیارد ریال از سوی کنسرسیوم شرکت های سرمایه گذار طرح هزینه شده و پس از تکمیل آن فروش آب به مصرف کنندگان به مدت 20 سال در اختیار سرمایه گذار این طرح قرار خواهد گرفت.
دبیر شورای فنی استان اردبیل همچنین افزود: مطالعات طرح آبرسانی خلخال با هدف تامین آب سالم و بهداشتی شهروندان با افق 1415 و برای 100 هزار نفر جمعیت در سال 1382 صورت گرفته و با تکمیل و بهره برداری از این طرح هفت میلیون و 600 هزار متر مکعب آب مصرفی سالانه مردم شهر تامین خواهد شد.
اعضای شورای فنی استان اردبیل در سفر به خلخال از سایر طرح ها و پروژه های عمرانی این شهرستان بازدید کرده و در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار گرفتند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
سختی آب شرب مورد استفاده مردم خلخال به دلیل املاح موجود در آن از جمله آهک 200 تا 250 میلی گرم در لیتر بوده و این مشکل با بهره برداری از پروژه احداث تصفیه خانه آب شرب شهر برای همیشه برطرف و سختی آب به حد استاندارد معادل 50 میلی گرم در لیتر کاهش خواهد یافت.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.