به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت : راه اندازی شهرک تخصصی فرش فرصت طلایی برای اشتغالزایی است.
وی همچنین بر راه اندازی خوشه های صنعتی و گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: در اردبیل ٢خوشه صنعتی راه اندازی شده و نیاز است خوشه های دیگر ازقبیل خوشه فرش، خوشه گردشگری و خوشه پلاستیک هم راه اندازی شود.
خدابخش با اشاره به اکتشاف پهنه های معدنی در استان افزود:در این خصوص سه پروانه اکتشاف صادر شده که تحول عظیمی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی احداث واحدهای پتروشیمی در استان را ضروری خواند وگفت: برای احداث پتروشیمی دنبال سرمایه گذار هستیم.
استاندار اردبیل توسعه فراوری گیاهان دارویی، افزایش تولید کالاهای اساسی ، توسعه باغ در اراضی شیب دار، زراعت چوب، کشت زیتون، ایجاد فرصت های شغلی جدید را از جمله برنامه های اولویت داردر استان اعلام کرد.
خدابخش همچنین گفت: تجهیزات کارخانه هایی که قبل از انقلاب احداث شده اند کارایی خود را از دست داده اند وباید نوسازی وبازسازی شوند.
وی اظهار کرد: نوسازی وبازسازی صنایع جز برنامه های اولویت دار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد که از جمله آن نوسازی تجهیزات و صنایع کشت وصنعت مغان می باشد.
جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی هر هفته در استانداری اردبیل برگزار و طی آن برنامه و طرح های دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد.
خبرنگار : یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موس زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.