به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در همایش پهنه‌های معدنی استان در دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: متاسفانه با وجود پهنه‌های معدنی غنی در استان اما این بخش سهم چندانی را در توسعه استان اردبیل نداشته و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در استان مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معادن سهم یک درصدی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند، گفت: این در حالی است که با وجود قابلیت‌ها در این حوزه سهم استان در این زمینه  2 دهم درصد بوده که تلاش و جدیت بر این است تا این رقم را افزایش داده و بتوانیم نقش معادن در اقتصاد استان را پررنگ‌تر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از مطالعه چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از اراضی استان اردبیل خبر داد و افزود: 450 کیلومتر مربع از این میزان به عنوان نقاط امیدبخش معدنی در اردبیل انتخاب شده که با بهره‌برداری مناسب از این اراضی می‌توانیم شاهد رشد استان در این حوزه باشیم.

عاملی با بیان اینکه تعیین تکلیف معادن فلزی استان در دستور کار اساسی برای توسعه و آبادانی استان قرار گرفته است، گفت: برای نخستین بار این امر در استان انجام شده که این امر نیز نقش مهمی در توسعه معادن و افزایش درآمد در این حوزه ایفا خواهد کرد.

وی حوزه معدن اردبیل را دارای ظرفیتهای بالا برای جهش اقتصادی بزرگ دانست و تصریح کرد: با برگزاری این همایش تلاش و جدیت بر این بوده تا ظرفیت‌های معدنی استان به شکلی همه‌جانبه معرفی و تبیین شود تا اقدامات در حوزه معادن استان بیش از گذشته گسترده شده و سرمایه‌گذاران فعالیت‌های عملیاتی در این حوزه انجام دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622376
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.