کاهش عرض انسداد مرزی به دلیل جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان در بخش مرزی موران گرمی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، کاهش عرض انسداد مرزی به دلیل جلوگیری از متضرر شدن اهالی دارای زمین کشاورزی در نوار مرزی خواسته اهالی شهرستان گرمی در سال‌های اخیر‌ بوده است بطوریکه با حضور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل، فرمانده مرزبانی استان و فرماندار جلسه بررسی این مشکلات  با اهالی بخش مرزی موران در حمایت از مرزنشینان برگزار شد .

فرماندار گرمی مغان در دیدار عمومی مسئولان امنیتی و انتظامی استانی و شهرستانی با اهالی بخش موران اظهار کرد: امنیت کشور مرهون تلاش‌های خالصانه مرزبانان نیروی انتظامی و غیرت و شجاعت ساکنان نوار مرزی است .

ابراهیم امامی افزود: ما با جدیت پیگیر خواسته‌های بحق مردم با رایزنی با مسئولان استانی و کشوری هستیم و قطعا تلاش‌های مردم غیور منطقه در حفاظت از مرزها نادیده گرفته نخواهد شد .

وی با بیان اینکه مردم نیز باید به قوانین کشور احترام بگذارند، تصریح کرد: ما از یک سو پیگیر خواسته مردم هستیم، اما مردم نیز باید همکاری لازم‌ را در نتیجه‌گیری مناسب برای حفظ امنیت منطقه داشته باشند .

فرمانده کل مرزبانی استان گفت: تردد در نوار صفر مرزی برای اهالی که زمین کشاورزی دارند، با صدور کارت امکان‌پذیر است .

علی طاهری اضافه کرد: ما در کنار برنامه‌هایی که برای ارتقای امنیت کشور داریم، به خواسته‌های مرزنشینان که مرزداران واقعی هستند ارزش داده و اهمیت می‌دهیم .

وی با بیان اینکه ما برای جلوگیری از کاهش جمعیت در نوار مرزی از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد، افزود: برای زمین‌داران نقطه صفر مرزی کارت تردد ویژه از سوی مرزبانی صادر می شود .

مدیرکل امنیتی و سیاسی استانداری اردبیل گفت: امنیت موجود در کشور فقط باید برای اهالی کشور امن باشد و فضا باید برای متخلفان تنگ شود .

شهبازی در دیدار عمومی با مردم بخش موران اظهار کرد: سعی ما بر این است فضا برای قاچاقچیان و برخی افراد متخلف که آبروی نظام را از طریق نوار مرزی با قاچاق و یا به لحاظ سیاسی زیر سوال می برند، نا امن باشد .

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته کشت محصولات در نقطه صفر مرزی برای زمین داران با اخذ کارت تردد از مرزبانی و فرمانداری امکان پذیر خواهد بود .

مدیرکل امنیتی و سیاسی استانداری اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه مرزنشینان مرزداران واقعی هستند، تلاش ما بر رفع دغدغه‌های اهالی ساکن در نوار مرزی است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.