به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کمال عالی‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی دانش‌آموزان اردبیل اظهار کرد: جشنواره بازیهای بومی محلی دانش‌آموزان عشایری استان اردبیل در مرحله استانی از 7 منطقه عشایری استان در منطقه انگوت شهرستان گرمی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره 10 تیم از مدارس دخترانه عشایری به تعداد 84 نفر و 9 تیم از مدارس پسرانه به تعداد 76 نفر از دانش‌آموزان عشایری دوره متوسطه اول و دوم شرکت کرده و در بازیهایی که برای این دوره از جشنواره طراحی و تعیین شده است با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: هدف از برگزاری بازیهای بومی و محلی ارائه تفریحات سالم و شاد و انجام بازیهای بومی محلی که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم و هنر اصیل مردم عشایری دارند و احیای این بازیها در بین نوجوانان است.

عالی‌زاده افزود: بازیهای بومی و محلی طی سالهای گذشته در این استان به مرحله اجرا گذاشته شده و با علایق فرهنگی مردم منطبق بوده و از ویژگیهای آن استفاده از ابزار و امکانات محل زندگی و عدم نیاز به تجهیزات و اماکن خاص بوده و از طرفی دانش‌آموزان را از آسیبهای فضای مجازی دور می‌کند و تمامی اهداف و فرهنگ اصیل اسلامی در بطن این بازیها ساری و جاری است.

وی بیان کرد: این جشنواره در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی در تمامی مدارس عشایری استان اجرا شده و در مرحله آموزشگاهی در بین تمامی دانش آموزان دوره تحصیلی متوسطه انجام خواهد شد و منتخبان در مرحله استانی نیز در قالب این جشنواره معرفی خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: مرحله استانی این جشنواره امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در 28 فروردین‌ماه 95 در منطقه انگوت برگزار می‌شود و در این مرحله دانش‌آموزان برگزیده از مناطق مختلف برای شرکت در جشنواره در این منطقه حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611951
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.