به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدناصر اسحاقی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی در اردبیل اظهار کرد: همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع)و احیای هویت ایرانی به همت شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل و با مشارکت و همکاری کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردیبهشت‌ماه امسال به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

وی تبیین و بررسی نقش سلسله صفویه در تقویت و گسترش مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت و فرهنگ ایرانی را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تصریح کرد: همزمان با برگزاری این همایش نشست تخصصی شاه عباس صفوی نیز به مناسبت چهارصدمین سالگرد وفات این شخصیت برجسته صفویه با حضور صاحب‌نظران، محققان و صفویه‌شناسان در اردبیل برگزار می‌شود و 3 محقق و صفویه‌شناس از کشورهای انگلستان، ژاپن و هندوستان میهمانان ویژه این همایش خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به سخنرانان این همایش بین‌المللی افزود: علی‌‌‌اکبر ولایتی، رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سخنرانان مراسم اختتامیه این همایش بین‌المللی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل خواهند بود.

اسحاقی از انتشار فراخوان همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع)و احیای هویت ایرانی خبر داد و گفت: محورهای این فراخوان شامل شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیانگذار عرفان شیعی اجتماعی، دین و دولت در عصر صفویه، فقه و حکومت در عصر صفویه، کشورداری بر مبنای اندیشه شیعی در عصر صفویه، فتوت و عرفان صفویه و مراسم و آیینهای مذهبی شیعی در عصر صفویه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل علوم و فنون عصر صفویه، ادبیات و شعر عصر صفویه، هنر و معماری عصر صفویه، سیاست خارجی عصر صفویه، تاریخ ‌نگاری در عصر صفویه، فتوحات در عصر صفویه، اتحاد و همبستگی اقوام ایرانی در عصر صفوی و اجداد و اولاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به مقررات شرکت در همایش بیان کرد: عموم محققان و پژوهشگران در سراسر ایران اسلامی می‌توانند مقالات خود را به صورت تایپ شده حداقل در ١٥ صفحه و حداکثر در ٢٥ صفحه  A٤ به صورت تک‌رو و با فونت Lotus١٢ به دبیرخانه همایش  ارسال کنند که مقالات ارایه شده نباید در همایشها و جشنواره‌های دیگر مرتبط با این موضوع و محورها  شرکت کرده باشند.

اسحاقی با بیان اینکه دبیرخانه همایش در انتخاب، اصلاح و گزینش آثار برای چاپ مجموعه مقالات آزاد است و حق استفاده از مقالات ارسالی را برای چاپ با ذکر نام پدیدآورنده اثر برای خود محفوظ می‌دارد، تصریح کرد: مقالات برگزیده در همایش توسط صاحبان اثر ارایه خواهد شد که باید این مقالات با روش تحقیق علمی نگاشته شده و فهرست منابع و مآخذ در پایان مقالات ذکر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بابیان اینکه از نفرات منتخب برگزیده به عنوان میهمان دبیرخانه همایش در مراسم اختتامیه دعوت به عمل می‌آید، افزود: نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی به عنوان برنامه‌های جنبی با حضور میهمانان و اساتید صاحبنظر برگزار می‌شود و آثار برگزیده در قالب کتابی چاپ و برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به تقویم برگزاری همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع)و احیای هویت ایرانی اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 25 فروردین‌ماه، اعلام آثار برگزیده در 30 فروردین‌ماه و تاریخ برگزاری همایش در روزهای 6  و 7 اردیبهشت‌ماه 96  تعیین شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609228
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.