سرهنگ سید حجت فتاحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که بازه زمانی طرح نوروزی از 24 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین سال جدید است، گفت: در طرح نوروزی پارسال در محورهای مواصلاتی استان اردبیل هشت فقره تصادف فوتی با 9 نفر متوفی داشتیم که امسال سه فقره تصادف فوتی با سه نفر متوفی در سر صحنه را شاهد بودیم که کاهش 67 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
وی با بیان این که درطول سال 94 در جاده های برون شهری استان 159 نفر در تصادفات کشته شدند، افزود: تعداد متوفیان تصادفات در سال 95 ، 143 نفر بود که نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش داشت.
وی اظهار کرد: تعداد تصادفات فوتی در سال 94 در محورهای مواصلاتی استان 135 فقره و در سال 95 هم 118 فقره بود که در مقایسه با هم 13 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی محموع تردد سال 94 در محورهای مواصلاتی استان را 65 میلیون خودرو و سال 95 را 71 میلیون خودرو عنوان کرد و گفت: این رقم هم در مقایسه با هم افزایش 9/2 درصدی را نسبت به سال ماقبل نشان می دهد.
وی اظهار کرد: آمارها نشان می دهد میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در طرح نوروزی امسال نسبت به پارسال 11/2 درصد افزایش یافته است و پلیس راه استان تمام تلاش خود را برای تسهیل روند تردد وسایل نقلیه و خدمات‌دهی به رانندگان انجام می‌دهد.
رئیس پلیس راه استان اردبیل از توقیف 255دستگاه خودروی حادثه‌ساز از آغاز طرح نوروزی امسال در این استان خبر داد و بیان کرد: حرکات و رفتار رانندگان توسط پلیس راه استان رصد و با متخلفان برخورد می‌شود.
سرهنگ فتاحی با اشاره به این که در ایام تعطیلات نوروزی دو هزار و 945 برگ تذکر و ارشادی به رانندگان وسایل نقلیه داده شد گفت: امسال بر خورد پلیس راه استان با رانندگان جریمه محور نبود و برگ های ارشادی و تذکری به رانندگانی که تخلفشان تعمدی نبود، داده شد و از 30 راننده که نکات ایمنی را در جاده‌های اردبیل رعایت کردند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل و قدردانی شد.
وی در پایان یاد آور شد: ایجاد امنیت، آرامش، آسایش و سفر ایمن و راحت و خدمت به مردم از الویت های پلیس راه است و اگر موفقیتی به دست آمده در سایه تلاش همکاران زحمت کش بوده است که به دور از خانواده در ایام تعطیلات به طور شبانه روز در خدمت هموطنان بودند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.