به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد علی فروغی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: برگه های سبز آری به معنای این بود که انتخاب ما 'الله' است که این روز نقطه عطف تاریخ توحیدی ملت بزرگ ایران شد.
وی گفت: مسوولیت انسان در قبال تاریخ ، تاریخ سازی و تاثیر در نسل های آینده است که انبیای الهی نیز در این مسیر گام برداشتند.
او همچنین با اشاره به فرا رسیدن انتخابات اظهار کرد: انتخابات آری گفتن به خداست و باید قربت الله و با پرهیز از حزب بازی و باند بازی در آن شرکت کرد.
او تشریح کرد: در انتخابات باید انتخاب اصلاح کرد چرا که انتخاب بد نتیجه بد می آورد و پشیمانی و ندامت دیگر ارزشی ندارد.
وی حضور پرشکوه و جدی و انتخاب اصلح در انتخابات را واجب دانست و اظهار کرد: انتخابات سال ها سرنوشت ملت و کشور را تعیین می کند.
حجت الاسلام فروغی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مخالفت دشمنان با ایران گفت: در کشوری که نیروهای مردمی و بسیجی وجود داشته باشد دشمن نمی تواند در آن نفوذ کرده و نفاق ایجاد کند.
او افزود: داعش که ادعا کرده بود از عمق 150 متری حرم کربلا را منفجر خواهد کرد در برابر مدافعان حرم و نیروهای مردمی و جوانان دلیر و شجاع عالم اسلام کم آورده ، هر روز وضعش بدتر شده و نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد.
وی گفت: مسلمانان منطقه باید مواظب باشند که شیاطین و منافقان با ترفندهای مختلف به نام اسلام می خواهند حاکم منطقه شوند و باید هوشیار بود.
وی با اشاره به برجام و مذاکرات هسته ای اظهار کرد: چیزی که در سر میز مذاکره به دست آمد به خاطر مقاومت و ایثار مردم بود و گرنه دشمنان به حرفهای رنگی ما چیزی نمی دهند.
وی افزود: اگر می خواهیم همیشه سربلند و پیروز باشیم و با عزت زندگی کنیم تنها راه چاره مقاومت و با قدرت در برابر دشمنان ایستادن است.
وی همچنین اظهار کرد: 13 فروردین روز نحسی نیست و در ادبیات تاریخی ما روز فتح حضرت سلمیان است که بر دیوها غلبه کرد و باید مواظب باشیم که فکر و اخلاقمان نحس و شوم نباشد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.