آرام حلیم روز سه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر بیله سوار افزود: 13واحد تولیدی در این شهرستان شناسایی و در مرحله ارزیابی و تخصیص اعتبار است.
وی بیان کرد: در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته 41 طرح با یک هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح شد که بیشترین اعتبار اختصاصی مربوط به طرح پایاب سدخدا آفرین در حوزه شهرستان بیله سوار بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه از 27 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال حدود 2 هزار و 98 نفر مسافر در مراکز اقامتی اسکان یافته اند گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش دارد.
وی افزود: بر اساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان 43 هزار و 446 تردد از پایانه مرزی بیله سوار از 27 اسفند گذشته تا ششم فروردین انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش نشان می دهد.
حلیم اظهار کرد: در مجموع 42 هزار و 262 نفر از مراکز توریستی و تاریخی و تفریحی این شهرستان بازدید کرده اند و میزان خروجی ایرانی 122 درصد و ورودی ایرانی از جمهوری آذربایجان 150 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار گفت: ظرفیت اسکان مسافران در اقامتگاه های رسمی اعم از جمله مهمانسراها ، هتل ها ، میهمانپذیرها و اسکان فرهنگیان شهرستان بیله سوار 800 نفر در روز است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع شده و 68 کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد. مزار سربازان گمنام ، تپه دمیرچی ، شهر کندویی روستای پتلقان ، درخت چنار ، شکارگاه های خروسلو ، قیز قلعه سی ، کشتزار های دانه های روغنی و غلات ، کاروانسرای مخروبه در منطقه شورگل خروسلو ، بازارچه مرزی و پارک تپه نرگس از آثار دیدنی بیله سوار مغان است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.