به گزارش خبرنگار ایرنا ، مراسم گشایش این جشنواره عصر پنجشنبه در ورودی دریاچه سیاحتی شورابیل با حضور جمعی از مردم و مدیران محلی از سوی شهرداری اردبیل برگزار شد.
شهردار اردبیل در این مراسم گفت: این جشنواره به منظور معرفی آیین سنتی نوروز و رسم های مخصوص آن در منطقه اردبیل به هم میهنان و بویژه نسل کنونی توسط تدارک دیده شده است.
حمید لطف ‌اللهیان افزود: با توجه به اینکه به موازات پیشرفت های سریع در فن آوری علمی و دگرگونی در شیوه زندگی ، بسیاری از آداب و رسوم های سنتی پسندیده کم رنگ شده و یا به فراموشی سپرده می شوند شهرداری اردبیل با برپایی برنامه هایی در مناسبت های اجتماعی و ملی سعی دارد تا با معرفی این رسوم به نسل کنونی از فراموشی آنها جلوگیری کند.
او هویت فرهنگی را یکی از موضوع های مهم دانست که باید در جامعه کنونی بیش از پیش به آن توجه شود و گفت: تمام مردم و مدیران ارگان های ذیربط باید با پرداختن به چنین رسم های سنتی منطقه در حفظ هویت فرهنگی که اساس هر جامعه ای را تشکیل می دهد تلاش کنند.
وی اظهار کرد: شهرداری اردبیل اخیرا به موضوع زنده نگهداشتن هویت فرهنگی و تاریخی منطقه در اجرای طرح ها و پروژه‌ های شهری نیز تا حد امکان توجه می کند چرا که بدون شک هر قدر جلوه های ظاهری شهر با آداب و رسوم سنتی گذشته ما سازگاری داشته باشند به ماندگاری آنها کمک می کند.
او با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل احیای هویت فرهنگی را در برنامه کاری خود قرار داده گفت: اجرای برنامه ‌های مختلف فرهنگی در این شهر از جمله این اقدام هایی هستند که در این ارتباط انجام می شوند.
وی در پایان تقویت روحیه شادابی در میان مردم را از نیازهای اساسی جامعه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای اینگونه مراسم ها اغلب یادآوری مناسبت ها و بهانه ای برای ایجاد نشاط در میان مردم شریف اردبیل است.
در این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.