به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ، با حکم علیرضا احمدی رییس کیوکوشین کاراته جمهوری اسلامی ایران و آسیا ، استاد بهروز قربانی و افراسیاب نوری آذر عضو هیات رییسه کیوکوشین کاراته جمهوری اسلامی ایران شدند.
استاد بهروز قربانی به عنوان مسوول کمیته پیشکسوتان و عضو هیات رییسه و همچنین استاد افراسیاب نوری به سمت سر مربی تیم ملی امید و عضو هیات رییسه کیوکوشین کاراته UFK کل کشور منصوب شدند.
کیوکوشین کای یکی از سبک‌های کاراته است که توسط ماسوتاتسو اویاما (1994-1923) رزمی کار کره‌ ای بنیان نهاده شد و معنای اصلی کاراته به معنی مبارزه کردن با دست خالی در مقابل هر سلاحی است.
این رشته از عناصر مختلفی نشات گرفته و شامل تجریبات اویاما و تکنیک‌ های دیگر سبک‌ های کاراته می باشد و از سه لغت کیوکو 'بالاترین، نهایت' شین 'حقیقت، روح' و کای 'گروه و انجمن' ترکیب شده‌ است.
این رشته در ابتدا اویاماریو و اویاما کاراته جوجیتسو نیز نامیده می‌شد و تاکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است، در کیوکوشین کای برای کاستن مقاومت حریف از تکنیک‌هایی بطور متوالی استفاده می‌شود.
این سبک تاکید زیادی بر روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد، از این رو هنرجوی کیوکوشین بعد از سال ها تمرین های مکرر دارای اندامی ورزیده می شود.
در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی توام جسمی و روحی است و در مبارزات کیوکوشین و اساسا در فلسفه آن پیروزی به هر قیمتی بر حریف مقابل معنایی ندارد.
کیو کوشین نه تنها خشن نیست بلکه سعی در پرورش روحیه لطافت ، افتادگی و بزرگ منشی در هنرجو دارد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.