به گزارش ایرنا ، سلمان منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال 90 کمانداران استان در کشور رتبه 32 را داشتند که با برنامه ریزی و تلاش در سال 91 استان رتبه هفتم و از سال 92 تاکنون رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: برغم اینکه استان اردبیل در بخش ریکرو و کمانگیری روی اسب قهرمان کشور است اما در رتبه بندی از سوی فدراسیون تنها قهرمانی را ملاک قرار نمی دهند بلکه سایر مولفه ها هم در رتبه بندی تاثیر دارند.
وی با اشاره به این که رشته ورزشی تیر و کمان دارای سه بخش کامپوند ، ریکرو و کمانگیری روی اسب است، بیان کرد: در بخش کامپوند در سال 90 استان اردبیل نایب قهرمان شده و در این بخش متاسفانه استان های شمالغرب کشور نسبت به سایر بخش ها ضعیف هستند و تلاش می شود در این بخش هم اردبیل به جایگاه واقعی خود برسد.
وی اضافه کرد: در بخش ریکرو در سال 94 ورزشکاران استان با کسب هشت مدال طلا و انتخاب سه نفر از آنها به تیم ملی و امسال نیز با کسب هشت مدال طلا و انتخاب پنج نفر به تیم ملی هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی قهرمان لیگ برتر کشور شدند.
او ادامه داد: در بخش کمانگیری با اسب هم تیم استان اردبیل قهرمان بلامنازع کشور است و سه نفر از ورزشکاران در این بخش به عضویت تیم ملی در آمدند.
منصوری با بیان این که در سال های اخیر فعالیت بانوان در تیر و کمان در استان رشد قابل چشمگیری داشته گفت: تیم بانوان کماندار استان پارسال به مقام پنجم کشور رسید و امسال موفق شد مقام چهارم کشور را کسب کند.
رییس هیات تیر و کمان استان اردبیل همچنین با اشاره به این که رشته ورزشی تیر و کمان یکی از رشته های پر هزینه است، افزود: تمام تجهیزات این رشته ورزشی تحریم است و با کمک اسپانسر و بخش خصوصی وسایل مورد نیاز را تامین می کنیم.
وی با تقدیر از متولیان ورزش استان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نهایت همکاری و تعامل را با هیات تیر و کمان دارد و هزینه اعزام تیم های استان به مسابقات را پرداخت می کند.
وی از سازماندهی 300 ورزشکار در این رشته در استان خبر داد و بیان کرد: تلاش می شود رشته ورزشی تیر و کمان هم در المپیاد ورزشی زیر 16 سال استان برگزار شود و در این زمینه رایزنی شده است.
او از فعالیت 64 نفر مربی آقا و خانم در این رشته ورزشی و وجود 2 داور خانم درجه 2 در استان خبر داد و گفت: 6 نفر از آنها دارای مدرک مربیگری درجه 2 و مابقی دارای مدرک مربیگری درجه سه هستند.
منصوری افزود: توجه به سنین پایه و استعدادیابی یکی از اولویت های هیات تیر وکمان استان است و به همین منظور با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان 135 نقر دانش آموز مستعد در استان شناسایی شدند که از بین آنها 25 نفر انتخاب شده و به صورت حرفه ای تمرین می کنند.
رییس هیات تیر و کمان استان اردبیل با اشاره به استعداد بسیار بالای ورزشکاران در منطقه افزود: هیات تیر و کمان استان با فدراسیون رایزنی کرده تا سرمربی کره ای تیم ملی تیر و کمان در آینده نزدیک به اردبیل سفر و بعد از تست گیری از این 25 نفر تعدادی از آنها را برای تیم ملی انتخاب کند.
وی از همکاری خوب هیات تیر و کمان استان با بسیج و سپاه به ویژه ارتش خبر داد و اظهار کرد: حمایت و همکاری همه جانبه تیپ 40 پیاده ارتش جای قدردانی دارد که از هر لحاظ ورزشکاران را حمایت کرده است.
وی بیان کرد: هیات استان اردبیل جایگاه خاصی در فدراسیون تیر و کمان دارد و به همین خاطر اردبیل در سه ماه اول سال آینده میزبان مسابقات جوانان و آزاد تیر و کمان کشور خواهد بود.
وی گفت: هیات ورزشی تیر و کمان در 10 شهرستان استان فعال است اما شهرستان های پارس آباد، مشگین شهر و خلخال از فعال ترین هیات ها هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.