رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از تکمیل عملیات نقشه‌برداری کوه سبلان توسط این سازمان خبر داد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از تکمیل عملیات نقشه‌برداری کوه سبلان توسط این سازمان خبر داد و افزود: نقشه‌برداری از قله و دریاچه این کوه انجام و مستندنگاری شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، مجید فخری روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین طرح‌های مختلف در کشور در این خصوص خبر داد و بیان کرد: این سازمان علاوه بر تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح در خصوص  نقشه‌برداری  با وزارت راه و شهرسازی و  وزارت کشور نیز همکاری دارد.

او بیان کرد: تولید نقشه‌های مختلف با مقیاس‌های گوناگون از جمله اقداماتی است که در حوزه منابع طبیعی و معادن ازسوی این سازمان انجام گرفته است و  همچنین در خصوص تهیه نقشه‌های ژئو فیزیکی نیز این سازمان برای اقدامات زیرزمینی از جمله استخراج نفت و گاز  فعال می‌باشد.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این دیدار با اشاره به تهیه نقشه جغرافیایی کوه سبلان توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خواستار تولید و پخش مستندی در این خصوص شد و افزود: سبلان نماد مهمی برای استان و کشور  بوده و جزو تاریخ است و  نقشه‌برداری از آن اقدامی مهم و شایسته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه نقشه‌برداری خواستار مشارکت این سازمان در حوزه های دیگر از جمله کشاورزی شد.

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: این سازمان می‌تواند در تهیه اطلس نقشه محوطه‌های باستانی با این اداره کل  همکاری کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.