فرزاد قلندری روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا پس از مدیریت و مهار کرونا این صنعت در استان به سرعت رونق گرفته و مجموعه‌ها و تاسیسات آسیب‌دیده احیا شوند.

وی با تاکید بر تدوین مشوق‌های صنعت گردشگری اظهار کرد:‌ انتظار از مسوولان دستگاه‌های اجرایی بر همراهی و مشارکت برای رفع تنگناها و مشکلات در بخش گردشگری استان است.

وی بیان کرد: گردشگری به عنوان پیشخوان توسعه کشور نقش و اهمیت بسزایی در تحقق شعار جهش تولید در استان اردبیل دارد، این بخش به عنوان پیشخوان توسعه کشور نقش و اهمیت بسزایی در تحقق این شعار داشته و با بهره‌برداری از این ظرفیت می‌توان زمینه برای توسعه اقتصادی را فراهم آورد.

او گردشگری را از محورهای اصلی توسعه استان اردبیل برشمرد و بیان کرد:‌ اشتغال ایجادشده در این بخش فراگیر، پایدار و زودبازده بوده و سهل‌الوصول‌ترین درآمد در این بخش حاصل می‌شود که با توجه به این حوزه، رونق اشتغال میسر خواهد شد.

قلندری همراهی و مشارکت در راستای رونق بخش گردشگری را وظیفه همگانی دانست و تشریح کرد: با توجه به وجود آبدرمانی‌های متعدد در استان و نیز مرزی بودن منطقه توجه به گردشگری سلامت و پزشکی آبدرمانی از جمله بخش‌هایی به شمار می‌رود که زمینه برای رونق صنعت گردشگری در استان را فراهم خواهد آورد.

وی پیش‌نیاز رونق بخش گردشگری را اجرای طرح‌های نوین جاذب گردشگری عنوان کرد و افزود:‌ در بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اردبیل کارهای ارزشمندی انجام شده و امیدواریم با تداوم این اقدامات زمینه برای ارتقای جایگاه استان در این حوزه‌ها بیش از گذشته فراهم آید.

او با اعلام حمایت از اقدامات رونق‌بخشی بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بیان کرد:‌ با تقویت تعاملات و همکاری‌ها می‌توان زمینه باز گرداندن صنعت گردشگری به رونق قبلی را فراهم آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل اظهار کرد: امسال پروژه‌های این بخش در سطح استان اولویت‌بندی شده تا پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت اجرا و تکمیل قرار گرفته و زمینه برای بهره‌مندی از آنها فراهم آید.

نادر فلاحی با اشاره به آماده بودن ۱۱ پروژه در بخش سرمایه‌گذاری برای بهره برداری افزود: از این تعداد ۹ مورد در بخش هتل و مراکز اقامتی، یک مورد واحد پذیرایی بین‌راهی و یک مجتمع گردشگری بین‌راهی است.

او با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها 120 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آنها نیازمند بیش از ۶۶ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه برای ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی را فراهم آورده و 520 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی اردبیل افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیشترین مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری را دیرکرد استعلامات از سوی دستگاه‌های اجرایی دانست و تشریح کرد: مهمترین اولویت در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری استفاده از ایده‌ها و طرح‌ها نو و جاذب گردشگر است.

فلاحی در مورد پروژه‌های بخش میراث فرهنگی از بهره‌برداری از ۹ پروژه اولویت‌دار تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۳ پروژه اولویت‌دار بخش گردشگری شامل بازنگری طرح جامع گردشگری، هتل اسکول و گردشگری مجازی نیز امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی معرفی قابلیت‌های صنایع دستی و توسعه و ترویج تولیدات در این بخش را از اولویت‌ها در این بخش دانست و تصریح کرد:‌ تکمیل نمایشگاه صنایع دستی در پارس‌آباد، تکمیل و بازسازی نمایشگاه صنایع دستی نمین و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در چهار ورودی اردبیل از جمله برنامه‌های امسال در حوزه صنایع دستی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.