هادی حبیب‌زاده روز شنبه اظهارداشت: برغم اینکه فصل بهره‌برداری و آبیاری اراضی زیر کشت رفته آغاز نشده، ولی برداشت و هدایت آب توسط اهالی بالادست جهت تقویت مراتع انجام می‌شود و در صورت نظارت بیشتر توسط گروه گشت و نظارت، ورودی سد می‌تواند همچنان افزایش یابد.

او افزود: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۵۰ میلیون متر مکعب ورودی به سد ثبت و حجم سد نیز به میزان ۴۱ میلیون متر مکعب رسیده که تقریبا مشابه سال گذشته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت حجم مخزن به ۴۸ میلیون متر مکعب افزایش یابد که برای تحقق این حجم و تامین آب کشاورزی شبکه یامچی و حقابه بران پایین دست، می‌بایست کنترل برداشت‌های بالادست مخزن و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب در دستور کار قرار بگیرد.

وسعت حوضه آبریز سد یامچی حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع و دارای چهار شاخه اصلی بالیخلوچای که از کوه‌های بزقوش محدوده شهرستان سراب منشعب شده، شاخه شرقی بالیخلوچای که از پیوستن آبهای روستای سوغانلو، مشتقین، بلقیس‌آباد و قره‌شیران چای به بالیخلوچای می‌ریزد، آغلاغان چای که از کوه سبلان منشعب و پس از عبور از داخل شهر نیر وارد مخزن شده و شاخه کمال‌آباد که از کوه سبلان منشعب و پس از پیوستن به جوراب چای به مخزن می‌ریزد، می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.