حسین قدیمی روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی استان اردبیل پس از شهرهای اردبیل و نمین است که با هدف تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ منطقه احداث و با بهره‌برداری از آن برق موردنیاز و نامحدود سرمایه‌گذاران متقاضی راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی و تولیدی این شهرستان تامین می‌شود.

وی اظهارداشت: پروژه‌های ایجاد پست ۲۳۰ کیلو ولت و نیز خط انتقال جدید از خط انتقال نیروی شهرستان پره‌سر در استان گیلان به این منطقه برای تغذیه پست جدید در حال احداث شهرستان از چهار سال پیش آغاز شده و این پروژه‌ها در مرحله پایانی و آماده شدن برای بهره‌برداری هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: پروژه احداث پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال هم‌اکنون از ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با ارزش سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در حال آماده شدن برای افتتاح است.
او اضافه‌کرد: پروژه احداث خط انتقال جدید برای انرژی‌رسانی به این پست با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و دکل‌های انتقال نیروی آن نصب شده است.
قدیمی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته مشکل افت ولتاژ برق و خاموشی‌های ناشی از ناپایداری برق در ۲ بخش شاهرود و خورش‌رستم خلخال برطرف شده و به حداقل رسیده ، افزود: برای افزایش سطح پایداری برق مناطق یاد شده راه‌اندازی تولید برق با استفاده از ژنراتورهای تولید برق سه مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مناطق ضروری

می‌باشد.

او گفت: در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی این سیستم در ۲ بخش شاهرود و خورش‌رستم خلخال برق تولید شده توسط  بخش خصوصی به نرخ هزار و ۳۰۰ ریال به ازای هر کیلوولت خریداری می‌شود و این در حالی است که نرخ بهای برق تحویلی به مشترکین استان ۸۰۰ ریال است.

فرماندار خلخال نیز در این نشست فقدان زیرساخت‌های لازم از جمله پست‌های تامین برق قوی و پایدار را از جمله موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران راغب در این منطقه ذکر کرد.

فریدون بابایی گفت: با بهره‌برداری از طرح بزرگ پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر زمینه راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی و تامین برق پایدار در بلند مدت فراهم خواهد شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.