سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: سامانه بارشی سرد از عصر روز چهارشنبه وارد استان اردبیل شده و فعالیت آن تا اواخر وقت پنجشنبه در تمامی مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

به گفته وی بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ، کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان و بارش برف در ارتفاعات توأم با کولاک برف در کوه سبلان از رخدادهای این سامانه سرد و بارشی خواهد بود.

کارگروه هواشناسی مدیریت بحران استان اردبیل نیز طی اطلاعیه‌ای با ارائه هشدار نارنجی هواشناسی، بارش باران به صورت تگرگ و رعد و برق را پیش‌بینی کرد.

در این اطلاعیه با اعلام هشدار در خصوص آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها، رخداد دمای زیر صفر درجه سلسیوس در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی استان، لغزندگی و کاهش دید افقی در برخی از جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در گردنه‌های کوهستانی استان و احتمال اصابت صاعقه به احشام و رعایت نکات ایمنی لازم تاکید شده است.

اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی و توجه به توصیه‌های کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های این کارگروه برای پیشگیری از حوادث است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.