حجت‌الاسلام کریم اسدی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: مقوله فرهنگ در جامعه سالیان سال است که در کشور بویژه در شهرستان و با سابقه فرهنگی و مذهبی بسیار قوی مورد غفلت واقع شده و جای سوال است که چرا به این مقوله که عامل بسیاری از معضلات کنونی می‌باشد، بی‌توجهی می‌شود.

او اظهارداشت: بسیاری از بداخلاقی‌های اقتصادی در جامعه از جمله اختلاس، رشوه، نبود وجدان کاری، نبود احساس جمعی و ضعف مسوولیت‌پذیری اجتماعی به دلیل بی‌توجهی به فرهنگ بوده و ضروری است که برنامه مدون و مترقی در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی بداخلاقی‌ها در شان تاریخ و فرهنگ، مدنیت و هویت غنی ما نیست و چنین فضایی غرور ملی را خدشه‌دار می‌کند، گفت: جلسات متعدد و جزیره‌ای برای برطرف کردن معضلات فرهنگی و اجتماعی کارساز نیست و باید تصمیم ریشه‌ای و کار جمعی برای رفع این مشکلات اتخاد شود.

وی از برگزاری نخستین کنگره نکوداشت علما و روحانیون مبارز و شهید خلخال خبر داد و افزود: بر اساس تصمیات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای فرهنگی سال گذشته خلخال همایش نکوداشت علما و روحانیون مبارز خلخال در بهار سال جاری قرار بود برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت هرگونه تجمع و برگزاری چنین مراسمی در کشور زمان اجرای این همایش به محض عادی شدن شرایط جامعه از لحاظ کرونا به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به قول مساعد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مبنی بر تامین حداقل ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز این رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی خلخال اظهارداشت: در صورت مهیا شدن شرایط این همایش با حضور میهمانانی از سراسر میهن اسلامی برگزار خواهد شد.

او گفت: با توجه به نقش برجسته علما و روحانیون مبارز این شهرستان، برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه آشنایی نسل جوان با نحوه مبارزات روحانیون این منطقه با رژیم طاغوت در دوران قبل از پیروزی انقلاب را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: تاریخ علمی و ادبی خلخال یک ظرفیت فرهنگی‌،مذهبی بزرگ و مهم برای استان اردبیل است و برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند نقش مهمی در جبران بخشی از

غفلت‌های فرهنگی منطقه داشته باشد.

حجت‌الاسلام اسدی با تاکید بر لزوم مطالعه آثار علمی و فاخر علمای خلخال گفت: این شهرستان از دیرباز جایگاه علما و روحانیون مبارز و بزرگی بوده که در دامن این دیار تربیت یافته و در طول عمر خود در خدمت اسلام و مسلمین در مناطق مختلف کشور و جهان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تبلیغات سوء علیه کشورهای دارای هویت مذهبی از جمله ایران اسلامی از سوی دشمن هر روز رو به افزایش است، اظهارکرد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمن بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تا زمان عادی شدن شرایط جامعه فراخوان مربوط به برگزاری همایش از طریق استفاده از ظرفیت فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.