سردار هوشنگ حسینی روز دوشنبه با اشاره به انجام ۱۰ مرحله عملیات روانی توسط کارآگاهان پلیس فتای اردبیل با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و افزایش امنیت روانی اقشار اجتماعی اظهارداشت: انتشار ۱۸ مرحله هشدار سایبری از دیگر اقدامات کارآگاهان پلیس فتا با محوریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آسیب‌پذیری کاربران اینترنتی است.

او همچنین به اجرای طرح عملیاتی پانجیا ۱۲ در استان اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و هشدار به عموم در خصوص ریسک خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی، شناسایی وب سایت‌های غیرقانونی در حوزه فروش داروهای غیرمجاز و مسدودسازی تراکنش‌ها و سیستم‌های پرداخت مورد استفاده مجرمان در این حوزه، مقابله با شبکه‌ها و جلوگیری از اقدامات مجرمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای شناسایی و دستگیری مجرمان اینترنتی از اهداف مهم اجرای این طرح بود.

وی تصریح‌کرد: در این طرح و با اشرافیت اطلاعاتی، بهره‌مندی هدفمند از امکانات و در عملیات‌های مقتدرانه کارآگاهان پلیس فتا ۱۱ متهم اینترنتی را دستگیر و در بازرسی از واحدهای صنفی آنها سه هزار و ۲۲۲ قلم انواع دارو و لوازم بهداشتی قاچاق و غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از رصد، پایش و کنترل  هدفمند فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا با هدف پیشگیری از جرایم سایبری خبرداد و گفت: کارآگاهان پلیس فتا با هدف سلب تحرک از مجرمان اینترنتی با شگرد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، ۱۰ تشویش‌کننده اذهان عمومی را که اقدام به انتشار شایعه و مطالب جعلی در فضای مجازی کرده بودند، را دستگیر کردند.

سردار حسینی همچنین با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های پلیس فتای استان در مسیر مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از جرایم سایبری در این حوزه بر لزوم اصلاح الگوهای رفتاری در استفاده از فضای مجازی تاکید کرد.

او گفت: کنترل، نظارت و اشرافیت اطلاعاتی اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری و مهار جرایم سایبری دارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه کاربران اینترنتی به هشدارهای انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی با محوریت پیشگیری از جرایم سایبری افزود: پلیس فتای استان اردبیل با شماره تلفن‌های ۰۴۵۲۱۸۲۵۷۶۵ و ۰۴۵۲۱۸۲۵۷۶۶، ایمیل به آدرس ARDebil Fata@police.ir ، وب سایت www.cyber police.ir و در پیام‌رسان داخلی به آدرس @cyber police آماده دریافت گزارش‌های مردمی و ارائه راهنمایی‌های لازم به کاربران فضای مجازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.