دکتر برومند صلاحی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: تجهیز و بهینه‌سازی فرایند تولید لوازم پزشکی موردنیاز برای درمان بیماری‌های مختلف بویژه برای تولید تجهیزات مرتبط با درمان بیماران ناشی از ویروس کرونا و نیز سایر کارگاه‌های تولیدی از کاربردهای مهم این سیستم است.
وی با اشاره به این که "Clean Room" در اغلب صنایع از جمله داروسازی، تجهیزات پزشکی، غذایی، خودرویی، کامپیوتر و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شود،افزود: سیستم هوشمند مانیتورینگ جهت افزایش کارایی و بهینه‌سازی خط تولید لوازم پزشکی توسط شرکت فرایند پیشرفته آینده ایرانیان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.
وی ادامه‌داد: فعالیت این شرکت در حوزه‌ تولید تجهیزات پزشکی است و تامین‌کننده بخشی از نیازهای تجهیزاتی بیمارستانی کشور است.
صلاحی افزود: این شرکت آماده اجرای سیستم هوشمند مانیتورینگ مذکور برای کارگاه‌های تولیدی می‌باشد.
حجت فلاح ، مدیر بخش تحقیق و توسعه­ شرکت فرایند پیشرفته آینده ایرانیان و طراح سیستم فوق نیز گفت: سیستم هوشمند مانیتورینگ Clean Room دارای قابلیت پایش پارامترهای دما، فشار، رطوبت و همچنین تعداد ریزذرات معلق در هوا می‌باشد و به صورت مداوم با رصد و بررسی این پارامترها، وضعیت کلین ­روم‌های واحد تولیدی را تحت نظر قرار می‌دهد تا در صورت تغییر هرکدام از پارامترها نسبت به حالت استاندارد، مسوولان مربوطه را به صورت ارائه هشدار در جریان این اتفاق قرار دهد.
وی افزود: این سیستم قابلیت ذخیره تمامی داده‌های پارمترهای چهارگانه­ مذکور را داشته و مهم‌ترین ویژگی آن نسبت به اغلب سیستم‌های موجود، قابلیت ارسال این داده‌ها از طریق بستر اینترنت به مدیرعامل و سایر مسوولان مربوطه است که توسط این ویژگی، مدیران شرکت‌های تولیدی خواهند توانست در هر لحظه و از راه دور، وضعیت Clean Room واحدهای تولیدی خود را از لحاظ معیارهای استاندارد بررسی و پایش نمایند.
فلاح تشریح کرد: همچنین از طریق اتصال دوربین‌های تحت شبکه به سیستم فوق، قابلیت مانیتورینگ و بررسی تردد در Clean Room نیز قابل انجام خواهد بود.
وی افزود: کلین روم محیطی است که در آن، در کنار کنترل پارامترهای دما، فشار و رطوبت، غلظت ذرات موجود در هوا نیز کنترل شده و میکروب‌ها و ذرات معلق در سطح پایین و کنترل شده نگه داشته می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.