رامین معبودی روز پنجشنبه اظهارداشت: این طرح با موضوعات سلامت روان، نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و سایر اعضای خانواده در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی ارتقای سطح آمادگی و مقابله با ویروس کرونا با انتشار و انعکاس اخبار و فایل‌های آموزشی و حمایتی جمعیت هلال احمر در فضای مجازی، کاهش فشار روانی و ترس احتمالی اعضای خانواده در جهت کمک به افزایش امید و نشاط اجتماعی و افزایش تاب‌آوری جامعه، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در منزل، اشتراک‌گذاری احساس کودکان و نوجوانان با انتشار و انعکاس جشنواره‌های نقاشی و خاطره‌گویی، مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه‌سازی حس مسوولیت‌پذیری اجتماعی در اعضا با ورود به موضوع کرونا ویروس و پیامدهای آن را از اهداف اجرای طرح ذکر کرد.

وی افزود: این طرح تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ در فضای مجازی برگزار و نتایج قرعه‌کشی پویش‌ها و جشنواره در هفته هلال احمر اعلام خواهد شد.

وی جشنواره فیلم و عکس را از دیگر بخش‌های طرح ملی خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر ذکر کرد و گفت: این جشنواره به منظور ثبت و انتشار رویدادها و خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب و تبادل تجربیات و رفتارهای بشردوستانه خانواده‌ها و اقدامات ابتکاری هموطنان در دوره گذار از ویروس کرونا با رویکرد افزایش سازگاری و بهبود شرایط خانواده و همنوعان و نیز ترویج فرهنگ همیاری، همدلی و همدردی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای عموم هموطنان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در گروه سنی جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

معبودی با اشاره به برگزاری جشنواره نقاشی دنیای رنگی من ادامه‌داد: این جشنواره با موضوعات آسمان آبی، زمین سبز، کتابخانه ما، دورهمی خانواده، دنیای شادی، بهداشت، زندگی و سلامت، خانواده پرنشاط و سالم و کشورم ایران برای خردسالان و کودکان در رده سنی ۵ الی ۱۱ سال برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی با عنوان ماه و قلم افزود: این جشنواره با موضوعات در کنار پدر، دورهمی خانواده، خانه تکانی، کمک به مادر، یک کار خداپسندانه، یک روز خاص، نوروز متفاوت، یک سفر خیالی، آشتی و یا یک موضوع آزاد برای رده سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال و برای رده سنی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال برگزار می‌شود. 

او همچنین اظهارداشت: طرح ملی آوای وطن هم به منظور ثبت، حفظ و ترویج ادبیات شفاهی و فولکور کشور به عنوان واقعیتی مردم شناسانه بویژه با موضوعات بشردوستی برای تمام رده‌های سنی برگزار خواهد شد.

معبودی در زمینه قصه‌گویی تلفنی مهرگویان (تلفن گویای رایگان) نیز گفت: این برنامه شامل پخش قصه‌هایی با محوریت فعالیت‌های بشردوستانه به صورت تماس تلفنی می‌باشد که پدر و مادرها می‌توانند با تماس تلفنی و شماره‌گیری عدد ۶۴۲۷_۰۲۱ برای کل کشور امکان شنیدن قصه‌ها را به صورت تلفنی و رایگان برای کودکان دلبند خود فراهم کنند و ساعت پخش قصه‌ها هر روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب است که قصه‌ها مناسب گروه سنی ۴ تا ۱۲ می‌باشد.

او با بیان اینکه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان در راستای ایجاد خلاقیت، سرگرمی و نشاط بین کودکان، نوجوانان و جوانان به صورت ابتکاری مسابقاتی را در فضای مجازی برگزار می‌کند، تصریح‌کرد: این مسابقات در سه بخش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ می‌توانند آثار خود را به این مسابقات ارسال کنند.

وی ادامه‌داد: مسابقه عکس یا نقاشی از هفت سین عید نوروز ویژه مهدکودکی‌ها و دانش‌آموزان ابتدایی، مسابقه ساخت اوریگامی ویژه دانش‌آموزان متوسط دوره اول و مسابقه هنرهای دستی ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم، ازمسابقات ابتکاری جمعیت هلال احمر استان اردبیل می‌باشد.

معبودی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را به همراه مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، مقطع ‌تحصیلی و شهرستان ‌محل سکونت، به شماره واتساپ ۰۹۱۴۷۰۰۹۲۸۷ ارسال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.