رامین جمشیدی روز یکشنبه در بازدید میدانی از وضعیت مدیریت و رعایت ضوابط دفع و بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: بررسی‌ها و بازدیدهای صورت گرفته حاکی از رعایت ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی در بیمارستان امام (ره) به عنوان مرکز درمانی پذیرش کننده بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و بی‌خطرسازی زباله‎های عفونی در این بیمارستان می‌باشد.

وی پایش مستمر مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی و بررسی نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی در این مراکز و پایش محل دفن زباله شهری توسط کارشناسان محیط زیست را از جمله اقدامات به عمل آمده در راستای نظارت بر مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و عادی ذکر کرد.

وی افزود: شهرداری‌ها موظف هستند ناوگان حمل و نقل مجزا جهت حمل و انتقال پسماندهای عفونی بی‌خطرسازی شده اختصاص داده و بصورت مکرر و روزانه نسبت به گندزدایی و آهک‌دهی پسماندهای عفونی بی‌خطرسازی شده و دفن آنها در قسمت جداگانه در مرکز دفن زباله اقدام کنند.

او اظهارداشت: در صورت مشاهده و گزارش هرگونه کوتاهی و سهل انگاری و عدم رعایت اصول و ضوابط زیست محیطی در زمینه پسماندهای عفونی با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا چه در مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی و چه در محل‌های دفن زباله در استان اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.