این طرح به همت سازمان‌های مردم‌نهاد و همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در حاشیه شهر اردبیل اجرا شد.

این پک بهداشتی که شامل ۲ جفت دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده می‌باشد ، در مسیرهای پرتردد و مناطق محروم در حال اجراست و در چند روز آینده نیز ادامه خواهد یافت.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش جان‌باختگان کرونا به هشت نفر و تعداد مبتلایان نیز به ۴۰ نفر در این استان خبر داده‌اند.

۱۶۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ۱۲ نفر از آنها در بخش ویژه بستری هستند.

جاده‌های استان اردبیل منتهی به استان گیلان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی مسدود شدند.

بر این اساس جاده اردبیل - آستارا و خلخال - اسالم به روی خودروهای عبوری بسته شده و به جز خودروها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی اجازه تردد بین ۲ استان داده نمی‌شود.

در پی شیوع ویروس کرونا تمامی باشگاه‌ها، سالن‌ها و استخرهای ورزشی اعم از خصوصی و دولتی بمدت یک هفته در استان اردبیل تعطیل است.

ترس از شیوع این ویروس باعث شد مراسم معنوی اعتکاف و نماز جمعه این هفته در تمامی شهرستان‌های استان برگزار نشود.

کاهش ساعات اداری ، تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاهی خصوصی و دولتی و عدم پذیرش مسافر توسط صاحبان مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافری ، واحدهای بوم‌گردی روستایی و هتل‌ها از جمله دیگر اقدامات مسئولان و متولیان استان اردبیل در پی شیوع ویروس کرونا است.

در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، حضور اهالی استان اردبیل در مراکز تجمع و اماکن شلوغ و پرتردد کمتر شده و منجر به تغییر رفتار مردم و اهالی شده است.

نگرانی ایجاد شده در سطح کشور و به خصوص در پی فوت چند نفر از هموطنان به علت ابتلای به کرونا">ویروس کرونا، مردم استان اردبیل را مجبور به اقدامات خودجوش وسیع برای حفظ شرایط سلامت و بهداشت فردی خود و افراد خانواده کرده است.

تهیه ماسک، الکل، انواع ضدعفونی کننده‌ها، دستکش و حتی تهیه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی از جمله اقدامات شهروندان اردبیلی در برابر احتمال ابتلای به کرونا">ویروس کرونا طی یک هفته گذشته بوده است.

بر این اساس، حضور شهروندان در داروخانه و مراکز فروش مواد ضدعفونی کننده و حتی واحدهای تجاری فروش گیاهان دارویی در استان اردبیل به شکل محسوسی افزایش یافته به طوری که موجب کاهش برخی اقلام و حتی نایاب و گران فروشی ملزومات بهداشتی از قبیل ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده شده است.

کم شدن ارتباطات میان‌فردی، توقف مصافحه و دست دادن و روبوسی شهروندان و حتی شیوع روش احترام چینی و ژاپنی از طریق چسباندن کف دو دست و بالاآوردن دست‌ها تا سینه و نیز پرهیز از هر گونه تماس مستقیم و حتی غیرمستقیم از جمله اقدامات اردبیلی‌ها در برابر احتمال انتشار کرونا">ویروس کرونا طی چند روز گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری کرونا ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.