نادر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۲۴ گردشگر خارجی از موزه‌های استان بازدید کردند و این در حالی است که میزان بازدید در مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۳ نفر است.

او افزود: بازدید گردشگران داخلی نیز از موزه‌ها افزایش یافته و از ۲۸۳ هزار و۱۵۵ نفر در سال گذشته به ۳۹۰ هزار و ۶۰۴ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

او با تاکید به اینکه افزایش بازدید گردشگران داخلی ۳۷.۹ درصد است، بیان‌کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۴۰۲ هزار و ۹۶۲ نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در مدت مشابه سال گذشته میزان بازدید از موزه‌ها ۲۸۹ هزار و ۷۴۷ نفر بود.

به گفته فلاحی ، مجموع بازدید گردشگران داخلی و خارجی از موزه‌ها امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بی‌شمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم‌شناسی ، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.