حسین قدیمی روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برق‌رسانی مشگین‌شهر با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی بیش از سه هزار میلیارد ریال به این شرکت بدهکار می‌باشند، استفاده از انرژِی خورشیدی را بسیار با صرفه‌تر بیان کرد.

وی گفت: در راستای تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون چند نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی شده و حدود پنج مگاوات از این طریق در استان برق تولید

می‌شود.

وی اظهارداشت: در راستای ترغیب مردم و سرمایه‌گذاران شرکت تولید برق استان حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران این بخش انجام می‌دهد و برق تولید شده را بصورت تضمینی با قیمت ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هر کیلو ولت ساعت خریداری می‌کند.

او افزود: این شرکت برق مصرفی خانگی ،تجاری و صنعتی را با  قیمتی در حدود ۸۰۰ ریال عرضه می‌کند که خیلی پایین‌تر از قیمت تمام شده برای دولت است.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در سخنانی راه‌اندازی نیروگاه زمین‌گرمایی ، پست ۲۳۰ کیلوولت و بهبود وضعیت روشنایی معابر را از جمله اولویت‌های اساسی این شهرستان بیان کرد.

اکبر صمدی با اشاره به توسعه واحدهای صنعتی و بهره‌برداری از معادن مس و شبکه آبیاری پایاب سدهای سبلان و احمدبیگلو خواستار پایداری انرژِی برق در این شهرستان شد.

 وی از همکاری فرمانداری برای ترویج انرژی خورشیدی بویژه در مناطق عشایرنشین این شهرستان خبر داد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.