فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خلخال که با حضور اعضای هیات‌های اجرایی و نظارتی شهرستان‌های خلخال وکوثر ، نامزدها و عوامل برگزاری انتخابات برگزار شد افزود: اصل نخست در برگزاری انتخابات برای همه نامزدها، هواداران آنها و عوامل اجرایی و نظارتی، برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم است و انتظار ما از نامزدها پرهیز از هرگونه پرداختن به سخنان احساسی و دور از تنش است.

وی  با دعوت از نامزدها و هواداران  آن‌ها برای رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از هرگونه تبلیغات خارج از چارچوب مقررات گفت:تبلیغات  رسمی 24 نامزد حاضر در این دوره  از انتخابات حوزه خلخال وکوثر  از ساعت 24 شب گذشته آغاز وتا 24 ساعت قبل از زمان رای‌گیری پایان خواهد یافت .

وی با بیان اینکه اعضای هیات‌های اجرایی و نظارتی هر دو شهرستان خلخال وکوثر در تلاش برای ایجاد فضای سالم و  رقابتی بین نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات هستند، اظهارکرد: در این دوره از انخابات 220 شعبه اخذ رای برای جمع آوری  آرای مردم  پیش‌بینی شده است .

او اظهار کرد:به کارگیری هرگونه امکانات دولتی از سوی مسوولان دستگاه‌های اجرایی بر له و یا علیه نامزدها در طول برگزاری تبلیغات ممنوع و جرم بوده وبا متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: از مجموع 39 نفر داوطلب شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر  اسامی 24 نامزد تایید شده صلاحیت از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات خلخال ارسال شده که این تعداد نسبت به نامزدهای حاضر در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی سه نفر افزایش یافته است .

در این جلسه رییس دادگستری خلخال  نیز با اشاره به نزدیک شدن  به زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  و آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری این شهرستان خبر داد.

علی رمضان پور افزود: برای تسریع در رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی این شعبه به صورت شبانه‌روزی و مستمر تا پایان زمان برگزاری انتخابات به شکایات مربوطه رسیدگی خواهد کرد.

وی مسوولان هیات‌های اجرایی و نظارتی خلخال را به رعایت قوانین مربوط به انتخابات فرا خواند و گفت: با افرادی که به هر عنوان در روند برگزاری سالم انتخابات اخلال و شبهه ایجاد کنند، برخورد قانونی و کیفری خواهد شد.

رمضان‌پور اظهار کرد: استفاده ازخودرو و یا هرگونه امکانات دولتی و عمومی برای امور تبلیغی انتخاباتی ممنوع  بوده و علاوه بر جرایمی از قبیل انفصال دایم از خدمات دولتی افراد متخلف و قانون‌شکن به جزای شلاق وحبس نیز محکوم  خواهند شد.

وی گفت: تبلیغات خارج از چارچوب قانون و مقررات و سوء استفاده از فضای مجازی برای تخریب، توهین ، افترا و پیشی‌گرفتن از رقیب توسط نامزدها و یا هواداران آنها کاملا رصد شده و این‌گونه اعمال جرم محسوب و متهمان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

او با هشدار به مدیران گروه‌ها و کانال‌ها ی فعال در فضای مجازی اظهار کرد: درج هرگونه مطالب مجرمانه از جمله تخریب افراد با هر عنوان در این گروه‌ها و کانال‌ها متوجه مدیران آنها بوده و آنها جوابگوی مطالب مجرمانه خواهند بود.

رمضان پور گفت: قوه قضاییه در کنار سایر ارگان‌های برگزاری انتخابات وظیفه سنگین حفظ سلامت انتخابات و امانت‌داری  ارای مردم را برعهده دارد و از هرگونه اعمالی که منجر به خدشه‌دار شدن انتخابات و یا تشویش اذهان عمومی شود گذشت نخواهد کرد.

شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب اردبیل واقع هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.