این اداره کل اعلام کرد از زمان شروع فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه تاکنون بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با ارتفاع ۷۷ سانتیمتر گزارش شده که با توجه به وزش باد و کولاک ارتفاع آن در برخی مناطق این شهرستان بیش از یک متر نیز گزارش شده است.

بنا به اعلام هواشناسی استان اردبیل ، ارتفاع برف در آلوارس سرعین ۶۴ سانتیمتر، شهر سرعین ۲۸ سانتیمتر، نمین ۲۵ سانتیمتر و نیارق شهرستان نمین ۶۰ سانتیمتر،، مشگین‌شهر ۳۰ سانتیمتر و باران سنجی موئیل مشگین‌شهر ۵۰ سانتیمتر، شورگل شهرستان بیله‌سوار ۳۳ سانتیمتر و ایستگاه باران‌سنجی برزند گرمی به ۳۰ سانتیمتر رسید.

سامانه حاکم بر منطقه همچنین موجب سرد شدن هوا شده و در صبح امروز کمترین دما از ایستگاه نمین با ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد، در اردبیل نیز دما به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

هواشناسی استان اردبیل پیش‌بینی کرد که از حوالی ظهر امروز دوشنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد ولی از اوایل شب با توجه به وزش بادهای تند در سطح استان کولاک برف و یخبندان  در جاده‌های استان بوقوع خواهد پیوست.

همچنین  پیش‌بینی می‌شود طی امشب تا صبح فردا دمای هوا در مناطق جنوبی استان تا ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق مرکزی تا ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و در مناطق شمال تا ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.