مهران اوچی اردبیلی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور، جهاد دانشگاهی استان اردبیل و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران بر اساس موافقت‌نامه امضا شده در اجرای این طرح همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری یکی از طرح‌های کلان ملی و فناورانه جهاددانشگاهی است، تشریح کرد: پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، مسوولیت فنی اجرای این طرح را انجام خواهد داد.

وی افزود: نشاسته حفاری یکی از محصولات مورد نیاز کشور و ۱۰۰ درصد وارداتی است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول در صنعت نفت را تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی به صورت شبکه یکپارچه و هماهنگ در سراسر کشور برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند، اظهارکرد: همکاری جهاد دانشگاهی استان اردبیل و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران در اجرای این طرح به توانمندسازی و هم‌افزایی پتانسیل‌های طرفین خواهد انجامید.

وی گفت: در استان اردبیل سطح زیر کشت سیب‌زمینی بسیار بالا است و تلاش می‌شود نشاسته سیب‌زمینی‌های درجه سه و چهار به نشاسته حفاری تبدیل شود و این امر ارزش افزوده‌ بالا و اشتغال ۵۴ نفر را در فاز اول به دنبال خواهد داشت.

سالانه ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که ۲۵۰ هزار تن آن درجه سه و چهار بوده و می‌توان از آن برای تولید نشانسته پلیمری در صنعت حفاری نفت استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.