دکتر جابر غائبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هـزینـه واکسن  ایـن طرح توسط مجتمع کشت و صنعت مغان و هزینه عملیات مایه‌کوبی با استفاده از توان بخش دولتی دامپزشکی پارس‌آباد تامین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه عاری از بیماری تب برفکی است، افزود: بـا تـلاش‌های انجـام شده در سال‌های اخیر موردی از بیماری تب برفکی در بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری کشور مـشاهـده نشـده اســت.

او با اشاره به انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بیان کرد: عدم جلوگیری از گسترش این بیماریها علاوه بر ایجاد خسارت‌های اقتصادی و مالی، بهداشت عمومی جامعه را نیر تهدید می‌کند.

رییس اداره دامپـزشکـی شهـرستـان پـارس آبـاد  اقداماتی مانند قرنطینه و رعـایـت اصول بهداشتی، امنیت زیستی دامها و مایه کوبی آنها در فواصل زمانی مشخص در طول سال را از اولویت های دامپزشکی عنوان کرد.

غائبی با اشاره به اهمیت کشت و صنعت مغان در تامین گوشت، لبنیات و فراورده‌های گوشتی و لبنی کشور اضافه کرد: بــه لحــاظ جمعیت وتــراکم زیاد دام در این مجتمع تمامی برنامه های واکسیناسیون بــا حساسیت و دقت خاصی طبق زمانبدی مشخص به طور منظم و مدون اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن تب برفکی به اندازه کافی در کلیه مراکز بخش دولتـی و خصـوصـی شهرستان پارس آباد وجود دارد، گفت: دامـداران برای حفظ سلامتی دامها و جلوگیری از شیوع بیماری علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای با ضد عفونی کردن مداوم دامداری از خرید و فروش و جابجایی غیر مجاز خودداری کرده و نسبت به مایه کوبی آنها اقدام کنند.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع های صنعـتی و دامـپروری کشـور اسـت.

ایـن مجـتمع دارای ۵ ایستگـاه گاو شیری ، ۳ ایستگاه پرورش تلیسه و یک ایستگاه پرورش گاو نر اصیل پرواری بوده و جمعیت دام سنگین آن بیش از ۱۷ هزار راس می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.