آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل وعده‌های خارج از توان را خیانت و نفاق دانست و افزود: کاندیدا در مقام وعده می‌گوید بخش شما را شهر می‌کنم، برای شما سد می‌سازم ، کارخانه می‌دهم . فرزندان شما را استخدام می‌کنم ، وزیر را به این منطقه می‌آورم . معوقات بانکی شما را مورد عفو قرار می‌دهم، برای شما دانشگاه می‌آورم ، برای محله شما سالن ورزشی می‌زنم ،بدهی‌های مالیاتی شما را صفر می‌کنم و به شما مسئولیت می‌دهم در حالی هیچکدام در اختیار آنها نیست. 

وی اظهار داشت: معنی این وعده‌ها اگر درست باشد، این است که آن کاندیدا کار اصلی را که تصویب قانون مترقی و مطالبه برای دستیابی به قانون برتر است را رها کرده و تبدیل می‌شود به دلال و اگر این وعده‌ها دروغ باشد به گناه کبیره افتاده است.

عاملی افزود: وقتی کاندیدا به مردم دروغ می‌گوید معلوم می شود قصد خلف وعده دارد و خلف وعده خود گناه قطعی دیگری است. 

وی بیان کرد: حاصل اینکه کاندیدا نباید وعده بدهد این است  اگر قادر نباشد شیاد ، کلا هبردار، حقه باز و شیطان است و اگر قادر است خود را مدیون می‌کند و کسی که خود را مدیون می‌کند حریت ندارد و  فردا ملت را هم مدیون می‌کند و قطعا فردا از جیب ملت می‌دزدد. 

امام جمعه اردبیل گفت: من از اهالی استان مصرا می‌خواهم تا نگاه کنند ،هر نماینده که بیشترین عزل و نصب را کرده و بیشترین اعوان و انصار را در بین مسئولان دارد به او رای ندهند و الا به خدا، پیامبر و خون شهدا خیانت کرده‌اید.

عاملی در ادامه سخنانش افزود: شأن و شرف یک ملت و نمره و قیمت آن بسته به اموری است که انقلاب اسلامی در حد اعلی آنها را برای ملت ما و کشور ما هدیه کرده است.

 وی در بیان این امور و شاخصه ها گفت: نخستین شاخصه در تقدم یک ملت، داشتن نهضت علمی، پیشرفت‌های علمی، ارتقای بنیه علمی کشور و سهیم شدن در تولید دانش جهانی و شاخصه دوم دموکراسی حقیفی است؛ نه استبداد و نه دموکراسی مهارشده که بگویند مشروعیت حکومت به رأی صندوق نیست بلکه به سوگیری بین المللی است اگر با ما هستی مشروع هستی و الا سهمی از مشروعیت نداری.

امام جمعه اردبیل شرکت در انتخابات را یک تکلیف و وظیفه عمومی دانست و از مردم خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سپس در انتخابات آتی مجلسشورای اسلامی  بصورت پرشور و گسترده شرکت کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.