سیدحجت مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح ملی استانداردسازی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی از مجموع ۷۲ جایگاه سی‌ان‌جی فعال در این استان تجهیزات ۶۵ جایگاه استانداردسازی شده و برای استانداردسازی تجهیزات تعداد معدود جایگاه‌های سی‌ان‌جی باقیمانده نیز تلاش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با هدف ارتقای سطح ایمنی سوخت‌گیری خودروهای گازسوز تا زمان تکمیل عملیات اجرایی استانداردسازی تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی فاقد استاندارد از فعالیت این جایگاه‌ها جلوگیری خواهد شد، اظهارداشت: ۲ جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری‌های شهر خلخال و کلور مرکز بخش شاهرود این شهرستان از جمله جایگاه‌های فاقد تجهیزات استاندارد هستند که ارائه سوخت گاز به خودروها در این محل‌ها فعلا و تا زمان تایید استاندارد تجهیزات انها متوقف شده است.

او گفت: در حال حاضر ۷۲ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در استان اردبیل فعال‌ است که از این تعداد ۳۶ جایگاه در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌های مختلف این استان در ارائه سوخت گاز طبیعی به خودروهای گاز سوز فعالیت می‌کنند.

وی از ارائه تسهیلات بانکی جهت تجهیز خودروهای بنزینی به سیستم دوگانه‌سوز خبر داد و از افرادی که تمایل به دوگانه سوز کردن خودرو خود دارند، خواست به سامانه ثبت‌نام دوگانه‌سوز کردن خودرو به نشانی ( www.irngv.ir ) مراجعه کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه  از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین و هدفمندسازی سوخت در کشور و افزایش قیمت آن موجب صرفه‌جویی روزانه ۲۲ میلیون لیتر بنزین در کشور شده ، گفت: از آغاز زمان اجرای این طرح در استان اردبیل میزان مصرف بنزین در این استان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: با کاهش مصرف بنزین تقاضا برای مصرف سوخت جایگزین گاز طبیعی افزایش یافته و در این مدت مصرف سوخت گاز سی ان جی ۲۵ درصد افزایش یافته است.
مدنی با تاکید بر لزوم کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و آلودگی هوا در اثر مصرف سی‌ان‌جی بیان‌کرد: با افزایش مصرف ۲۵ درصدی سوخت سی‌ان‌جی  توسط خودروهای گازسوز در ۹ ماه سال جاری مقدار قابل توجهی در مصرف بنزین موتور در منطقه اردبیل صرفه‌جویی شده است.

وحید پژوهان ، رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خلخال نیز از کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف سوخت بنزین از آغاز زمان طرح سهمیه‌بندی بنزین در این شهرستان خبر داد و افزود: در مدت یاد شده میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی ۳۰ درصد افزایش یافته است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.