اکبر بهنامجو  روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌یافتگی استان است، افزود: توجه به ظرفیت‌های گردشگری از جمله راه‌اندازی چهار پیست اسکی جهت هدایت گردشگران خارجی و داخلی در الویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

وی همچنین از حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بویژه اماکن اقامتی در استان خبر داد و  بیان کرد: قطب‌های گردشگری از جمله سرعین در استان اردبیل باید مورد حمایت ویژه دولت در خصوص اختصاص تسهیلات قرار گیرد تا زمینه توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال بیشتر فراهم شود.

استاندار اردبیل با اشاره به طرح جامع تفصیلی مشگین شهر افزود:با اجرای این طرح تحول بزرگی در این شهرستان می تواند با لحاظ کردن طرح ترافیک،گردشگری ، بهداشت و سلامت  ایجاد شود.

وی از احداث هتل پنج ستاره در مشگین شهرخبرداد و گفت:طبق برنامه ساختمان این هتل سال آینده تکمیل می شود.

اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

دریاچه شورابیل ، دریاچه نئور ،جنگل فندقلو نمین ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و چشمه‌های بهشتی نیر ، سرعین و مشگین‌شهر از جمله جاذبه گردشگری استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.