هاشم علایی روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا، هدف از این بازرسی‌ها را حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و توجیه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات عرضه شده در بازار عنوان کرد.

وی افزود: در قالب این طرح تعداد ۲۱۱ مورد نمونه‌برداری و ۲۱۱ مورد آزمون از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده‌ها، رنگ‌ها، لوازم خودرو و مصالح ساختمانی در استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته برای نمونه‌برداری های فنی در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا اداره کل، تحت آزمون و سنجش قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع‌آوری می‌کنند و در صورت لزوم برخورد قانونی انجام می‌شود.

علایی همچنین از اعطای دومین گواهینامه تایید صلاحیت برای یک شرکت فعال در زمینه بازرسی فنی و ادواری آسانسورهای برقی در استان خبر داد و گفت: این گواهینامه با در نظر گرفتن اهمیت استانداردسازی آسانسورهای برقی در ساختمان‌ها و بناهای دولتی و خصوصی و نیز ضرورت انجام بازرسی فنی دقیق و به موقع در جهت حفظ امنیت و سلامتی شهروندان استان صادر شده است.

وی همچنین از بازرسی و آزمون تعداد سه هزار و ۹۲ وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در سطح استان در سال جاری خبر داد و هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش را اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین ذکر کرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: پلمب گذاری وسایل سنجش و توزین سبک در استان شروع شده و بر اساس برنامه عملیاتی، در سال جاری ۸۰۰ مورد پلمب‌گذاری انجام شده است.

وی هدف از پلمب‌گذاری وسایل توزین را شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و ارائه شناسه ملی ۱۰ رقمی به وسایل توزین عنوان کرد و از شهروندان خواست تا هنگام خرید، برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد بر روی ترازوها توجه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.