به گزارش ایرنا ، به علت ادامه بارش برف همراه با کولاک و شدت برودت هوا مدارس در روز دوشنبه در سه منطقه آموزش و پرورش خلخال ،شاهرود و خورش‌رستم برای سومین روز متوالی در هفته جاری تعطیل شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از راه‌های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان بازگشایی شد.

معروف خسروی افزود: ادامه بارش برف همراه با کولاک  و حجم سنگین برف در طول مسیر  برخی از راه‌های ارتباطی روستایی ،عملیات برف‌روبی و بازگشایی راه‌های مسدود شده را با کندی مواجه کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از راه‌های ارتباطی روستایی مسدود شده خلخال در شبانه‌روز گذشته برف‌روبی و بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی سایر راه‌هایی باقیمانده مسدود ادامه دارد.

وی اظهارداشت: بارش برف همراه با کولاک شدید که از صبح دیروز در تمام راه‌های ارتباطی کوهستانی و برف‌گیر این شهرستان آغاز شده، هم‌اکنون نیز ادامه داشته و ارتفاع برف در برخی از محورهای ارتباطی منطقه به بیش از ۸۰ سانتیمتر رسیده است.
او فزود: برغم بارش سنگین برف همراه با کولاک در گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم با تلاش شبانه‌روزی راهداران این جاده و سایر راه‌های ارتباطی کوهستانی و برف‌گیر این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده و در حال حاضر جز راه ارتباطی خلخال - پونل در استان گیلان همه راه‌های ارتباطی بین شهری باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
وی گفت: به علت ادامه بارش برف و شدت کولاک همراه با محدودیت دید در گردنه الماس استفاده از زنجیرچرخ و نیز اطمینان از سلامت فنی خودرو برای خودروهای عبوری از این مسیر الزامی بوده و به رانندگان توصیه می‌شود هنگام عبور از این گردنه و نیز مسیر برف‌گیر خلخال - اسالم با احتیاط کامل رانندگی کنند.
رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از ادامه بارش برف در این شهر خبرداد و گفت: از زمان آغاز بارش‌های دور جدید برف و از صبح روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰ میلیمتر برف در خلخال باریده است.
فرامرز فرض‌الله‌پور با بیان اینکه بارش برف و ناپایداری جوی تا عصر روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوای صبح امروز خلخال به ۴ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان پیش از ظهر دیروز ۱ درجه گرم‌تر شده است.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.