دکتر قدرت اخوان اکبری  روز یکشنبه  در آیین تجلیل از  پرسنل واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: تاکنون اعضای ۲۲  نفر  مرگ مغزی در استان با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده است. 

وی  از راه اندازی رسمی واحد OPU ( بخش نگهداری و مراقبت بیماران مرگ مغزی ) در ساختمان تازه تاسیس ترومای اردبیل خبر داد و افزود: این بخش مجهز با داشتن آی سی یو اختصاصی در افزایش کیفیت مراقبت‌ها و کاهش زمان رضایت‌گیری و اعزام بیماران مرگ مغزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

او  فعالیت در حوزه مراقبت از بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو را کاری ارزشمند، دارای ابعاد معنوی و نیز طاقت فرسا و پیچیده ذکر کرده و بیان کرد: این مهم نیازمند داشتن بنیه علمی و توانمندی‌های خاص بوده و در همین راستا تیم‌های تشخیص و تایید و رضایت‌گیری دانشگاه اردبیل از توانمند ترین تیم‌های کشور می باشد.

دکتر مجید محمد غریبانی رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: در استان از  تعداد ۵۱ مورد مرگ مغزی با توجه به نتایج آزمایشات و بررسی‌ها ۳۴ مورد  مستعد اهدای عضو بودند  که خانواده   ۲۲ نفر از آنها  به اهدای عضو  رضایت داده و اعضای آنها به بیماران نیازمند اهدا شد.

در این آیین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از زحمات کوردیناتورها و بازرسین واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.