محمد دیباج‌لطیفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت سردی هوای منطقه که در روزهای اخیر به اوج خود رسیده موجب یخ‌زدگی و ترکیدگی ۲۵ مورد کنتور آب مشترکین و همچنین ۱۵ مورد ترکیدگی سیستم لوله‌کشی آب واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان شده است.

او گفت: در حالی که برودت هوا در شهر خلخال ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر اعلام شده، شدت سرمای هوا در مناطق کوهستانی و روستاهای واقع در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر این شهرستان بیشتر بوده و نیازمند پوشش و مراقبت اهالی از کنتور آب و سیستم لوله‌کشی منازل برای پیشگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی تجهیزات آب شرب است.

لطیفی اظهارکرد: با توجه به ورود جبهه هوای سرد به استان و کاهش شدید دمای هوا و به منظور حفاظت از  کنتورهای آب در مقابل یخ‌زدگی و شکستگی و همچنین جلوگیری از بروز خسارت، لازم است مشترکان روستاهای همه مناطق این شهرستان اقدامات پیشگیرانه از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و لوله‌کشی روباز منازل مسکونی خودرا با بکارگیری روش‌هایی همچون پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه و سایر پوشش‌های مناسب انجام دهند.

وی گفت: همچنین جلوگیری از ورود و تجمع آب در داخل حوضچه کنتور و نصب دریچه کنتور روی حوضچه فاقد دریچه از دیگر مواردی است که در این فصل باید انجام شود.

او به مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی توصیه کرد در صورت یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های رابط از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و استفاده از آب جوش یا ایجاد آتش در اطراف کنتور جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی با این شرکت تماس گرفته واز راهنمایی کارشناسان استفاده کنند.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال بیان‌کرد: در صورت بی‌توجهی به هشدارهای داده شده هرگونه خسارات مالی وارده به علت بی‌احتیاطی در انجام موارد پیشگیرانه متوجه صاحب امتیاز و مشترک خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از کاهش قابل ملاحظه دمای هوای این شهر در هفته جاری خبر داد و گفت: حداقل دمای هوای این شهر در این مدت بین ۱۰ تا ۱۲ درجه زیرصفر در نوسان بوده و در گرم‌ترین زمان روز نیز دما از یک درجه زیرصفر فراتر نرفته است.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: حداقل دمای هوای امروز خلخال به ۱۰ درجه زیرصفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای هوای روز قبل یک درجه سردتر شده و گرم‌ترین زمان امروز نیز به یک درجه زیرصفر رسیده است.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.