حجت الاسلام  اصغری  شامگاه چهارشنبه در دیدار مردمی وزیر اطلاعات در مسجد جامع این شهر افزود: داشته‌ها و قابلیت‌های کم نظیر طبیعی از چشم‌اندازهای طبیعی و آب و هوا گرفته تا آب‌های معدنی متعدد سرعین را به عنوان قطب گردشگری به ویژه در بخش طبیعی و مناسبت‌ترین منطقه برای سرمایه‌گذاران علاقمند به منظور اجرای پروژه‌ها و زیرساخت های لازم در این شهرستان  تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه باید زمینه را بیش از پیش برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان فراهم کرد ادامه داد: نباید اجازه داد بعضی از مشکلات باعث عقب گرد و انصراف  عزیزان سرمایه‌گذار شود.

وی با حمایت از اجرای مصوبه دولت در افزایش قیمت بنزین گفت‌: در عین حال باید با اتخاذ تدابیر مناسب از تاثیر منفی این مصوبه در کاهش تعداد سفرها جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: با تاسف اکنون به خاطر سهمیه بندی و بالا رفتن قیمت بنزین از تعداد سفرها به مناطق سیاحتی و به خصوص به شهر گردشگری سرعین بطور چشمگیر کاسته شده است که ادامه این روند بطور یقین سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های گوناگون این شهر را دچار زیان و دلسردی خواهد کرد.

او همچنین امنیت را یکی از دو نعمت بی نظیر و مهم خداوند دانست و از تلاش های وزارت اطلاعات در تامین امنیت در نقاط گوناگون کشورمان تقدیر کرد و ادامه داد : این افتخار بزرگی برای ایرانیان است که به اعتراف دوست و دشمن این وزارت خانه در برقراری امنیت سرآمد کشورهای مختلف می باشد.

فرماندار سرعین نیز گفت: سرعین به عنوان شهر چشمه های بهشتی تعداد ۱۲ استخر و آب درمانی را در خود جای داده و سالانه از نزدیک هشت میلیون نفر مسافر پذیرایی می کند. 

حسن حسنپور افزود : این شهرستان ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و در خود شهر سرعین پنج هزار نفر سکونت دارند و این درحالی است که در ایام تعطیل سال روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر توریست و گردشگر در این شهر اقامت می کنند.

وی از دولت و تصمیم گیران کشور خواست در توزیع امکانات و اعتبارات به شهر سیاحتی سرعین نگاه ویژه داشته باشند و تمام ویژگی‌های این شهر را در نظر بگیرند.

او ضرورت توجه به زیرساختها ازجمله راه‌های روستایی پیرامون که هرکدام قابلیت‌های خاص گردشگری را دارا هستند ؛ استانداردسازی خدمات و به روز نمودن واحدهای اقامتی و ایجاد منطقه ویژه گردشگری سرعین به عنوان مستعدترین منطقه در ایران برای این منظور را ازجمله نیازهای اساسی این شهرستان دانست که نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

رییس شورای اسلامی شهر سرعین نیز در این مراسم بعضی از نیازها و خواسته‌های مردم شهر سرعین را برای حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در سرعین در سفر به استان اردبیل تعیین شده است بیان کرد.

اکبر مینایی گفت: تصویب طرح جامع گردشگری سرعین با افق ۵۰ ساله ، تامین اعتبار برای پروژه پل و کمربندی ، ایجاد کمپ ویژه تیم های ورزشی با توجه به استعداد کم نظیر این شهر برای این منظور ، تکمیل و توسعه پارکها و فضاهای سبز ، تامین اعتبار برای سایت دفن زباله ، تخصیص یافتن عوارض آب‌های معدنی به شهرداری‌ها ، مطالعه و بررسی سرعین به عنوان منطقه ویژه گردشگری کشور ، تکمیل پروژه نیمه تمام "ساری‌سو" و تامین اعتبار برای شهر تازه تاسیس ایردموسی از جمله نیازهای این شهرستان هستند.

     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.