آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: از اینکه چهارم مرداد به عنوان روز شیخ صفی‌الدین اسحاق اردبیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد به اهالی استان تبریک می‌گویم و از تمام مسئولینی که در تصویب این روز تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه قدم خوبی برای معرفی شخصیت شیخ صفی‌الدین اسحاق اردبیلی به ملت بزرگ ایران است بیان کرد: شیخ صفی الدین عارف معمولی نبوده است؛ در قدرت معنوی، شخصیت عرفانی و جاذبه روحانی او همین بس که تا بالکان، آناتولی، شامات و حتی بیت المقدس نفوذ و تاثیر او گسترده شد و اکنون هم علویان در این مناطق از پیروان مکتب صفویه هستند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: در تمام انتخابات باید قانون فصل الخطاب باشد؛ اگر ذره‌ای از قانون فاصله بگیریم در تمام دوره‌ها و در تمام انتخابات فاجعه رخ می‌دهد و دموکراسی و قانون مداری ملازم هم هستند و اگر از هم جدا شوند ما از دیکتاتوری سر در می‌آوریم و اگر ما میخواهیم خدای ناکرده در برابر امر قانونی بایستیم باید با روش قانونی بایستیم.

عاملی افزود: رسیدن به مطالبات با خروج از قانون، دیکتاتوری است؛ بدترین دیکتاتوری دور زدن قانون است و با بی‌قانونی نمی‌توان از دموکراسی و حقوق بشر صحبت کرد و  در هیچ کشوری مطالبه خارج از چارچوب قانون را تحسین نمی‌کنند.

وی ادامه داد : در انتخابات ۸۸ حدود ۴۰ میلیون نفر پای صندوق رأی آمدند یعنی ۸۵ درصد شرکت کردند که واقعا در دنیا کم نظیر است و  دشمن در آن زمان هم متحیر شد و هم به طور کامل مأیوس گشت ولی خروج از راهکارهای قانونی برای اعتراض، دشمن را به شدت امیدوار کرد.

وی گفت : دشمن در این ماجرا خیلی جلو آمد و در بعضی از روزها توانست مدیریت صحنه را به دست بگیرد ولی مردم فهیم ما اعم از دو جناح فورا متوجه حضور دشمن شدند و  به همین دلیل ملت ما با احساس حضور دشمن در رقابت داخلی و دعوای خانوادگی فورا وارد میدان شد و در ۹دی دشمن را مأیوس و دست دشمن را قطع و دندان طمع او را کشید.

عاملی با اشاره به لزوم تعبیه سیستمی برای پیشگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: اخیرا محضر مبارک مقام معظم رهبری پیشنهاد کردم که قانونی تصویب شود که طبق آن در صورت وقوع تخلف انتخاباتی، متخلف چندین دوره از شرکت در انتخابات محروم شود.

وی ادامه داد: این روزها تبلیغات انتخاباتی عملا شروع شده است؛ دقت در نوع تبلیغات بهترین راه برای تشخیص شایسته از غیرشایسته و قابل از غیرقابل است.

امام جمعه اردبیل افزود:در انتخاب نماینده آرمانی به دو شاخصه مهم باید دقت شود،  اول اینکه نماینده این مقدار تشخیص داشته باشد که بداند با تصویب فلان قانون بعد از یک سال چه تبعات و آثاری در اقتصاد و فرهنگ کشور درست خواهد شد و دوم افرادی انتخاب شوند که تشخیص بدهند در پیچیدگی و غوغای اقتصادی دنیای معاصر و سرعت تحولات و محاصره بسیار شدیدی که برای کشور ما درست شده استچه طرحی باید برای دولت داده شود تا کشور از این بحران عبور کند و اقتدار کشور روز به روز بیشتر شود و اگر در این دو شاخصه دقت شود جمع کثیری از نامزدهای مطرح به خودی خود از دور انتخاب مردم خارج خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.