مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل روز سه‌شنبه در این آیین گفت: ۹۱ شاعر از سراسر استان ۲۰۴  شعر ترکی، فارسی و شعر کودک و نوجوانان به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند.

علی واحد افزود: بر اساس نظر هیات داوران جشنواره شعر دفاع مقدس در بخش ترکی سه اثر، در بخش فارسی سه اثر و در بخش شعر کودک و نوجوان پنج اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی بیان کرد: همچنین به دبیرخانه جایزه ادبی یوسف ۶۷ اثر از سراسر استان ارسال شده بود که هیات داوران ۱۴ اثر را به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب کردند.

او افزود: اشعار و داستان‌های منتخب ضمن ویرایش در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۸۲ هزار و ۳۱۰ اسناد از شهدا و رزمندگان و ایثارگران استان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۵۷ مورد وصیت نامه و دلنوشته شهدا و رزمندگان و ایثارگران و ۴۰ هزار و ۶۵۳ عکس بوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه تاریخ شفاهی روشی تازه برای گردآوری و روایت رخ داده‌ها و وقایع جنگ در هشت سال دفاع مقدس است، گفت: برای همین تاکنون در مجموع چهار هزار و ۲۹۸ مصاحبه از چهار هزار و ۱۱۴ نفر از خانواده های شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در استان انجام شده است.

واحد با تقدیر از همکاری و کمک‌های تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان در نشر و توسعه ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه افزود: آحاد جامعه باید در برابر شهدا، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران احساس مسوولیت کنند چرا که امروز هر چه داریم مدیون و مرهون این عزیزان است.

فرماندار اردبیل هم در این آیین گفت: شعر و داستان در ادبیات ایران و اسلام جایگاه ویژه ای دارد و یکی از ابزارهای بسیار مهم و بی‌بدیل  در انتقال ارزشها است.

مسعود امامی یگانه با اشاره به نقش شعر در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: اشعار گفته شده در دوران دفاع مقدس توسط شاعران کشورمان باعث ایجاد اتحاد و همدلی تمامی آحاد مردم ایران در برابر دشمنان و متجاوزان شد.

وی اظهار داشت: نشر و توسعه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیاز امروز جامعه است تا بتوان با حرکت جهادی بر مشکلات موجود در کشور غلبه و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان مایوس کرد.

در این آیین  از کتاب  " پیام افق " مجموع اشعار میر داود خراسانی مقدم پدر شهید میر جعفر خراسانی مقدم که به کوشش سید سعید اطهر نیاری جمع آوری و چاپ شده بود، رونمایی شد.

شعر خوانی ، دکلمه، داستان‌های منتخب و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف از دیگر قسمت‌های این آئین بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.